Yamaha Fife Flüt Aldım

Geçenlerde, ne araştırıyordum bilmiyorum, sahibinden.com‘da “yamaha fife flüt” diye bir ilan gördüm. Acaba dedim, fife flüt ne ola ki? İlana tıklayıp incelemeye başladım ve fife flütün, boyut olarak blok flütle aynı ancak biraz daha ince çaplı ve yandan üflemeli bir çalgı olduğunu öğrendim. Şekli ve Youtube’da duyduğum sesi çok hoşuma gitti. Önce Eskişehir’deki tüm müzik marketleri dolaştım, ancak bulamadım. Hatta adamlar böyle bir flütün varlığından dahi haberdar değillerdi. Daha sonra internette araştırınca pek çok farklı ilan gördüm. Üstelik tahmin ettiğimden çok daha ucuz fiyatlara satılıyordu fife flütler.

Bende Yamaha’nın YRS-20G modelli bir flütü zaten vardı. Bu yeni keşfettiğim FIFE YRF-21 modelli flütü de sipariş ettim hemen. İki gün gibi kısa bir sürede flüt elime geçti.

fife

Flütü elime ilk aldığımda ses çıkaramadım. Evet, çünkü alıştığımız blok flütten çok farklı bunun ağız kısmı. Ancak ısrarlı çabalarım sonucunda ses çıkarabilmeyi, daha sonra da çıkardığım sesleri bir şeylere benzetmeyi ve en sonunda da parça çalabilmeyi başardım. Youtube’daki şu melodi üzerinde en çok çalıştığım parça oldu ve artık bunu sorunsuzca çalabiliyorum.

Bir Cevap Yazın

