WordPress İki Adımlı Doğrulama Sorunu

Bloga girmek için kullandığım iki adımlı bir giriş sistemi var sevgili okur. Artık pek çok platformda oturum açarken aynı sistem kullanılıyor. Önce siz kullanıcı adınız ve şifrenizi giriyorsunuz, daha sonra bir Authenticator yardımıyla anlık olarak üretilmiş bir kod girerek oturumunuzu açıyorsunuz. Özellikle akıllı telefonunuz varsa bu sistem çok güvenli ve kullanışlı bir sistem.

Ben geçen sen Google hesabımı ve WordPress hesabımı Google Authenticator kullanarak açabilmek için ayarlamıştım. Yani önce kullanıcı adımı ve şifremi giriyordum, daha sonra akıllı telefonumla anlık olarak üretilen bir kodu da girip oturum açıyordum. Daha sonra akıllı telefonum elimden çıktığında artık kod üretebilecek bir Authenticator’um olmadığı için, bu platformlar tarafından bir alternatif olarak sunulan “SMS kodu” sistemini kullanıyordum. Yani akıllı telefonun üreteceği kodu sistem SMS olarak kayıtlı numarama gönderiyordu.

Google Authenticator

Yaklaşık bir haftadır WordPress’e giriş yapamıyordum. Kullanıcı adımı ve şifremi giriyordum, daha sonra doğrulama kodumu SMS ile talep ediyordum. Ancak o kod asla gelmiyordu telefonuma. Ben de önceki gece şu adresteki formu kullanarak sorunumu kısaca anlattım. Bir gün sonra WordPress’in “Mutluluk Mühendisleri” dediği ekibinden bir kişi bana geri dönüş yaptı.

Oturum açabilmem için, tek kullanımlık bir kod verdi. Ben de bu kodu kullanıp oturum açtım ve hemen iki adımlı oturum açma ya da two-step-authentication sistemini iptal ettim. Blog biraz daha güvensiz hale geldi, ancak bir akıllı telefon alana kadar sorunsuzca girebileceğim artık.

Bu girememe yüzünden elbette pek çok yazı da birikmiş oldu. Bunlardan ilki olan ve Teknosa ile yaşadığım problemi anlatan şu yazıyı hemen yayımladım.

Türk kullanıcılar için two-step-authentication problemine yönelik pek bir çözüm bulamadım. Umarım bu yazı kullanıcılar için yol gösterir.

Çok kısa olarak wordpress.com kullanıcılarına tavsiyelerde bulunacağım. Eğer iki adımlı doğrulama sistemi kullanacaksanız, sistemi, aktif ettiğinizde verilecek 10 adet geçici kodu çok iyi saklayın. Ben kaybettiğim için bu sorunu yaşadım.

Bir Cevap Yazın

