2014 Yılımın Değerlendirmesi

Yıllar bir biri ardına geçiyor, hayatlarımız değişiyor sevgili okur. Hayatımın belki de en önemli yılıydı 2014 ve en çabuk geçen yılı oldu.

Her yıl yazdığım ve geride bıraktığım yılı değerlendirdiğim yazılardan birisi olacak bu da. Geçen sene yazdığım, 2013 Yılı Değerlendirmesi‘ni okudum az önce. Blogun en hantal yılı olarak bahsetmişim. Ancak, bu yıl beş yıllık My Resort Tarihinin en kötü yılı olmuş, onu anladım. Çünkü altı ay süren bir askerlik ve bir ay süren bir evlilik sürecinde tamamen blogdan uzaktaydım. Tek bir kelime yazmadım. Haliyle reytingler de düştü. Ancak olsun, bunu dert etmiyorum. İnternet alışkanlıklarında belirli dönemler vardır. Örneğin 2000’lerin başında forum siteleri çok revaçtaydı. Sonra sözlükler birden moda oldular. Sonra blog dönemi başladı. Akıllı telefonlarla birlikte bu sefer de fotoğraf ağırlıklı içeriklerin yer aldığı sosyal profil siteleri popülerleşti. Dolayısı ile kişisel blogların artık iki kuşak geride kaldığını söylemek hiç de yanlış olmaz. Özellikle video ve fotoğraf paylaşımlarına olan ilgi bu denli yoğunken kelimelere ilgi gösteren okuyucuların sayısı ciddi oranda azaldı.

1959927_10201986222402564_1061728962_nBu yıl, My Resort’te görsel içeriği epey arttırmayı hedefliyorum. Muhtemelen birkaç ay sonra Facebook hesabımı kapatacağım. O vakte kadar hedeflediğim günlük görüntüleme sayısına ulaşabilirim umarım. Çünkü Facebook linkleri halen bana en çok okuyucu getiren linklerim.

2014’ün aklımda bıraktığı şeyleri düşündüm hızlıca, askerlik, erzurum, evlilik geldi hemen aklıma. Evet, şimdi başlıyoruz, bloga olup bitenleri ay ay değerlendiriyoruz:

Ocak 2014: Toplamda 9 yazı yazmışım. Bu ay nişanladım. Ankara’da Mervelerde küçük bir nişan töreni yaptık. Ayın sonunda iş yerinde ücretsiz izne ayrıldım. Askere gidecek olmanın verdiği o tedirginlik ve heyecanla günlerim su gibi aktı geçti.

Şubat-Temmuz 2014: Askerlik yaptığım bu dönemde cep telefonu kullanmadım. Yanıma

sim kart dahi almadım. Dolayısıyla bloga da giremedim. Ancak bu durum yine de yazmamı engellemedi. Yaptığım 168 gün askerliğin her bir gününü not aldım.

Önemli anları ve genel özetiyle her günü kaydettim. Bunları kimseyle paylaşmadım henüz. Ayrıca irili ufaklı pek çok durum hikayesi yazdım. Bunları askerden geldikten sonra farklı zamanlarda yayınladım. Şimdi o durum hikayelerini sizinle paylaşayım. Asker psikolojisiyle yazdıklarımı sivil psikolojisiyle okuyun bakalım.

Bir de askerdeyken okuduğum kitaplara dair yazdığım değerlendirme yazıları var:

Temmuz 2014: Ayın sonlarına doğru terhis oldum. Terhis olduğum gün, 21 Temmuz günü bloga altı ay sonra ilk yazımı yazdım. Ay içerisinde toplam 4 yazı yazdım.

Ağustos 2014: Blog yavaş yavaş rayına girmiş. Zira bu ay 15 yazı yazmışım. Bu ay içerisinde yeniden işe başladım ve Bilecik’e döndüm. Bu ayın sonuna doğru günlük olarak Eskişehir’e gidip gelmeye başladım. Artık Bilecik’te kalmıyorum.

Eylül 2014: Toplam 9 yazı yazmışım bu ay. İş yerinden iyice soğuduğum bir dönemdi. Bir de yaklaşan düğünün telaşı sarmıştı beni. Ancak ayın son günlerindeki Erzurum eğitimi beni kendime getirdi. Bugüne kadar gittiğim en güzel eğitimdi bu. Burada hayatımda yemediğim kadar cağ kebabı yedim.

Mustafa’yla birlikte

Ekim 2014: 11 yazı ile geçmiş bütün ay.

Erzurum’da Semih‘le karşılaştım

Kasım 2014: Bir önceki aya benzer bir tablo, 12 yazı yazmışım bloga. Bu ay, evlendiğim ve yaklaşık bir aylık bir izin sürecinde olduğum bir aydı. O yüzden blogdan yine uzak kaldım.

Marmaris’ten bir dolunay manzarası

sinema

The Hobbit’in son bölümünü izledik

inflam01Aralık 2014: Evlilik sonrası tatil ve diğer gelişmeler sebebiyle blogtan yine uzak kaldım ve bu ay sadece 10 yazı yazabildim.

Evet, blogla ilgili biraz istatistik bilgi vereyim. Bu yılın en çok ziyaretçi alan günü 1 Nisan olmuş. Ben o gün askerdim. Ve anlayamadığım bir şekilde blogda bir hit patlaması olmuş. Bloga yıl içinde toplam 67 yazı yazmışım ve en çok yazdı yazdığım günler pazar, pazartesi ve çarşamba olmuş. Bana en çok ziyaretçiyi Facebook ve Twitter göndermiş. 81 farklı ülkeden okuyucularım olmuş bu yıl. Yurtdışından en çok Amerika ve Rusya‘dan ziyaretçi gelmiş bu yıl. Yılın başlarında yazdığım “Bir Askerlik İddiası” yazım en çok yorum alan yazı olmuş. Hatta bu yazıdan dolayı halen daha Halil İbrahim‘e borçluyum.

Bu yıl yazarken en çok heveslendiğim ve emek verdiğim yazılar şu üç yazılarım oldu:

10418464_666272633459946_686795588644292311_n

Ucuz Roman ve Proofhead

10498715_10202627660958127_6193654014501488966_o10419483_10202388482538816_7060931625307476210_n

100_967422 Kasım cumartesi günü Eskişehir’de evlendim sevgili okur. Güzel bir düğün oldu. Akrabalar, yakın arkadaşlarımız hep oradaydılar. Alper ve Yağızhan bir sürpriz yaparak gitarlarıyla ilk dans parçasını çaldılar. Düğüne tüm arkadaşlarım katıldı. İlkan Abi‘nin düğüne oynarak dahil olması süperdi. Şemre ve Muhsin de sağolsunlar yalnız bırakmadılar sahnede. Düğünden bir gün sonra da asker arkadaşım Atilla‘nın ayarladığı bir tatile, Çeşme‘ye gittik. Ölü sezonda olduğumuzdan sessiz sakin bir tatil oldu.

20140201_200711Evimi Eskişehir’de Merkez denilebilecek bir konumda tuttum. İki oda bir salonlı küçücük bir ev. Düğünle ve evle alakalı borçlar var malumunuz. Bir süre bunlarla meşgul olacağız. Eşim Merve, Ankara’da çalışıyor. Haftanın belirli günlerinde gidip geliyor. Böylece ben de haftada en az iki-üç gece yalnız oluyorum.

Evet, yıl değerlendirme yazılarımda en önemli kısım kendime koyduğum hedefler bölümü. Önce geçen sene koyduğum hedeflerime bakalım ne durumdayım.

  • Yüksek lisans olayını bitirmek (Halen bitiremedim, tez aşaması bitecek umarım)
  • Pasaportumu güncelleyip hep gitmeyi istediğim o üç ülkeden birine gidebilmek (bunu yapmak için 4 ayım olacak) (İstanbul’a bile gidemiyorum, yapamadım, gerçi pasaportla ilgili işlemleri başlattım)
  • Yeni bir işlemci ve anakart almak (alamadım, para bulamadım)
  • Ölmeden, sakatlanmadan askerden dönebilmek (döndüm, evet)
  • Elektronik bateri alabilmek (yok bunu da alamadım)
  • 24 saat içerisinde toplamda 12 saat sürecek bir Yüzüklerin Efendisi seyri gerçekleştirmek (yarısını yaptım, ikinci filmi bitiremedim)
  • YDS’den 80 ve üzeri bir puan almak (askerde olduğum için giremedim sınava)
  • Yeniden Eskişehir’de yaşamaya başlamak (evet bunu başardım)
  • Evlenmek (evet evlendim)

Hedeflerime ve bulunduğum noktaya bakınca açıkçası üzüldüm. Parasızlık çok kötü lan. Neyse bu sene umarım çok daha iyi olur. Haydi bakalım, şimdi bu yıl ki hedeflerimize bakalım:

  • YDS’den 80 ve üzeri bir puan almak
  • Yüksek lisansı bitirmek
  • Elektronik bateri alabilmek
  • Tamamen Eskişehir’de yaşamaya başlamak
  • Alper’le birlikte düzenli bir programa başlamak
  • Eskirock için yeni bir konser organizasyonu yapmak
  • Yeni bir plakçalar almak

Bu hedeflerin ne kadarının gerçekleşeceğini ben de merak ediyorum.

10383578_10202358309664513_7164781302454357921_nBu yıl askerlik sayesinde çok değerli arkadaşlar edindim. Umur, Osman, Selçuk Ceylan, Raif, Atilla, Selçuk Ataş, Vedat, Cihan ve tüm asker dostlarımı tanımak askerliğin bana sağladığı az sayıdaki güzel şeylerden oldu. Her birine buradan selamlar. Bilecik’teki iki canlar, Şemre ve Gizem ise yerlerini daha bir sağlamlaştırdılar yüreğimde. Şemre’yle benim ve onun askerliği nedeniyle tam 9 ay görüşemedik. Neyse ki o da terhis oldu ve döndü.

Bizim çocuklar, Alper, Volkan, Sercan, Togay, Ender, Yağız, Koray, Savaşalp, Emre, Yakup, Seval her daim yanımda ve yakınımda oldular sağolsunlar. Ve en eski dostlarım, kardeşlerim, Ahmet, Keyb ve Mısdava da yine en güzel zamanlarda beni yalnız bırakmadılar. Her birine, adını unuttuğum tüm o güzel insanlara saygılar ve sevgiler.

u4owS3zaIG3xqDo1QeUKiO9VgLTy0s6GP-K0gBJdm9Y

Bu yıl çok harika kitaplar okudum. İhsan Oktay Anar‘ın Galiz Kahraman‘ı ile seneyi açtım. Sonra askerde okuduğum kitaplar, Beyoğlu’nun En Güzel Abisi, Uçurtma Avcısı, Sis ve Gece, Babil’de Ölüm İstanbul’da Aşk zamanıma damgasını vurdular. Daha sonra 1984‘ü ve Hayvan Çiftliği‘ni okudum. İşte bu yıl en sevdiğim kitaplar bunlar oldu.

Bu yıl aldığım bir kararla akıllı telefon kullanmayı bıraktım. Askere gittiğim 3 Şubat günü Samsung Galaxy Note II telefonumu kardeşime verdim. Askerdeyken cep telefonu kullanmadım. Döndüğümden beri de siyah beyaz ekranlı bir Nokia 1200 kullanıyorum. Başlarda parasızlıktan akıllı telefon alamıyordum. Ancak şimdi telefon almak gibi bir hevesim kalmadı. Farkettiysen sevgili okur 2015 yılı hedeflerim arasına da yazmadım. Ancak belli olmaz benim işim. Bakarsın denk gelir ve ben de bir Galaxy Note III alabilirim.

Bu yıl metal müzik dışında, en çok dinlediğim parça Bora Duran‘ın İnsan parçası oldu. Askerde olduğum için dinlemeye en çok maruz kaldığım ve bir süre sonra ister istemez benimsemeye başladığım parçalar ise İrem Derici‘nin Zorun Ne Sevgilim ve Gökhan Türkmen‘in Çatı Katı parçaları oldu. Gazinoda hep Powerturk açık olurdu, biz ne zaman gitsek de İrem Derici çalardı. Ancak dediğim gibi, Bora Duran’ın İnsan parçasını gerçekten bayıla bayıla dinledim. Neden bilmiyorum.

Shakira ve Rihanna‘nın bol atraksiyonlu şu şarkılarıyla epey popüler bir şarkı, Happy‘nin, şu coverını da defalarca severek dinlemişimdir:

Bu yıl pek çok yerli metal grubu da çok iyi videolar yaptılar. Bunlardan benim takip ettiklerim aşağıda görülüyor. Yılın son ayları epey heyecanlı geçti. God Mode bir teaser yayınladı, ancak videoyu muhtemelen birkaç gün sonra izleyebileceğiz. Yılın son günlerinde yayımlanan Thrown To The Sun videosunu lütfen açmadan geçmeyelim. Sabhankra ise uzun süredir beklenen albümü Seers Memoir‘i yayımladı ve kısa süre sonra yepyeni bir kliple karşımızda olacağı müjdesini verdi.

İyisiyle kötüsüyle 2014 geride kaldı sevgili okur. Umarım 2015 çok daha güzel bir yıl olur. Umarım 2015’te o en gizli isteklerimiz, o gözlerimizi kapattığımızda aklımızda beliren düşlerimiz gerçek olur. Umarım bir sene sonra bu yazıyı yeniden yazdığımda bu dileğimi hatırlar ve “başardım” diyebilirim. Herkese mutlu yıllar 🙂

Rw7UXR6IL_a9xb3faLFNSGH2QubNghWyj54f-YY2qPU

Bir Cevap Yazın

