Çocukken Oynadığımız Çizim Seti

set Çocukken görürdüm bu çizim setini, pek bir heveslenirdim. O zaman çocuk aklı işte, imkansız gelirdi çizdiği şekiller bana. Bizim sınıfta birinde vardı, kimdeydi onu da hatırlamıyorum. Nereden almıştı, nasıl yapmıştı acaba. Ama Sivrihisar‘da bulmak da zordu böyle eğlenceli şeyleri. Çok fazla çarşı pazar gezerliğimiz de yoktu o zaman. Mahallemizin dışı bizim için apayrı bir dünya demekti.

Geçen gün Eskişehir’de Hamamyolu‘nda gezerken bir dedenin önünde gördüm bu setleri. Rengarenk çizimlerle birlikte bu setleri satıyordu dede. Tabiki hiç düşünmeden aldım bir tane. Birkaç gündür oynuyorum evde. Acayip şekiller çıkıyor cidden. Bu tip ilginçlikler halen milyoncuların tozlu raflarında satılıyor sevgili okur.

set01

İki tane büyük çemberin iç kısmında dişliler var. Çapları farklı büyüklüklerde olan dört tane daha küçük dairenin ise üzerinde belirli delikler var. Bunların da çeperlerinde dişliler var. Kalemi bu deliklerden birinin üzerine oturtup çark sistemini döndürmeye başlıyorsunuz. Yalnız diş atlamamanız lazım.

İnsanın yaşadığı çocukluktan sonra yaşadığı bir dönem var. Bu dönemde çocuklukla ilgili hiçbir anı olmuyor akılda. Ancak aradan bir on yıl geçtikten sonra, muhtemelen 25 yaşından sonra, çocukluk dönemine ve o döneme ait olan herşeye karşı bir özlem ve ilgi başlıyor. İşte ben tam olarak bu dönemdeyim. Mesela şu sıralar aklımda kendime kasetli bir atari almak var. Hadi bakalım.

set02

One response to “Çocukken Oynadığımız Çizim Seti

  1. Kurşun kalemle yapınca yeri göğü siyah yapan alet.
    Deseydin bedavaya ayarlardık, bölüme git, kır bizim dolabın kilidini, alt rafta sarısı var bu şekil 😀

Bir Cevap Yazın

