Aile Hekimimle Tanışın: Mithat Tosun

Birkaç hafta önce cildimde beliren kızarıklıklar için mahallede bulunan aile sağlığı merkezine gittim. Adresim değiştiği için, yeni mahallemdeki aile sağlığı merkezinde kendime bir de aile hekimi seçmem gerekiyordu. Ben gittiğimde merkezde çalışan bir tane aile sağlığı hekimi vardı. Uzman Dr. Mithat TOSUN.

Zaten küçük bir yer olan merkezde topu topu üç oda vardı. Bunlardan iki tanesi doktorlar için ayrılmıştı. Birinde yeni aile hekimim Mithat Hoca vardı. Diğeri ise kapalıydı. En sonda bulunan odada ise bir hemşire hanım vardı. Kaydımı ve hekim seçimimi yaptıktan sonra sıra numarası alıp beklemeye başladım. Dedim ya zaten küçücük yer, beş dakika sonra sıra geldi ve içeri girdim.

Mithat Hoca önce problemimle ilgilendi. Sonra mesleğimi sordu. Çevre Mühendisi olduğumu söyleyince müthiş ilgisini çekti ve bir muhabbet başladı aramızda. Önce genel olarak çevre sorunları ve idarenin bunlara olan yaklaşımları, daha sonra enerji verimliliği ve nükleer santraller derken yaklaşık 10 dakika konuştuk.

Şanstan herhalde, ben nasıl blog yazıyorsam meğer Mithat Hoca’nın da çevre, evren, halk sağlığı ve aslında bilimum konular üzerine yazdığı bir blogu varmış. “Gündelik Düşüncelerin Ötesine Yolculuk” sloganıyla yayımlanan blogta tam 34 farklı kategoride dopdolu içerikler var. Çevreden jeolojiye, iletişimden sosyal psikolojiye çeşit çeşit içerik var. Çevre konusu, bir hekimin gözünden görmeyi hep merak etmiştim. O günkü kısacık sohbetimizde bile buna ilişkin ipuçları yakaladım.

Çevre Mühendisliği mesleğinin ortaya çıkışı aslında “sağlık mühendisliği” adıyla olmuş. Ancak zamanla bu disiplin, bir mühendislik disiplinine dönüşmüş ve içerisindeki “halk sağlığı”na ilişkin teoriler nispeten daha az önemli olmuştur. İşte hekimler, çevrenin halk sağlığına paralel, hatta doğrudan halk sağlığı menfaatine değerlendirilmesini talep ederken, mühendislik bakış açısı halk sağlığının yanında maliyet ve uygulanabilirliği de önemsemiştir.

Mithat Hoca’nın yanına yine gideceğim. Ufak tefek sağlık sorunlarım var. Bunlar bahane olacak belki ama geçen sefer yaptığımız konuşmada bile bana pek çok konuda farklı bakış açıları sunmuştu. Bakalım bu sefer neler konuşacağız.

http://www.mithattosun.com

Mithat Tosun’un bir de Facebook grubu var: Kassandra Çağrısı. Kassandra Çağrısı’nın hikayesini şurada okuyabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

