Ayrancı Ziyaretim Sonrası

Kod adı “Ayrancı” olan bir dostum var. Koleksiyoncu, arşivci ve bilimum şeycidir kendisi. Pek çok açıdan da benzeriz birbirimize. Biz, Ayrancı’yla zaman zaman buluşur, arşiv takası, efemera değiş tokuşu yaparız. İşte dün de o günlerden biri oldu sevgili okur.

kaset02

Öğleden sonra Ayrancı’nın gizli üssüne gittim. 4 metrekarelik bu oda, aklının alamayacağı şeylerle tıka basa dolu. Ayrancı’yla uzun süredir görüşememiştik. Bana sürekli sürprizleri olduğundan bahsediyordu. Bugün işte o sürprizleri nihayet gördüm 🙂

kaset01Tam 35 tane kaset aldım Ayrancı’dan. Bunların tamamına yakını metal albümlerinin kasetleriydi. Arasında birkaç Türk rock grubunun albümleri, birkaç soundtrack albüm de var. Pentagram‘ın NEPA Müzik‘ten çıkan ve kendi adını taşıyan ilk albümü de bu serinin içinde yer alıyor.  Ayrıca Metallica‘nın Garage Inc. (çift kaset) ve Pink Floyd‘un Pulse (çift kaset) albümleri de eksiksiz olarak serinin içerisinde var. Hatta Pulse’un özel kabı bile var! Radical Noise, Comma, Almora ve The Climb‘ın ben de bulunmayan albümlerini kaset formatında da olsa bulmak beni nasıl heyacanlandırdı anlatamam sevgili okur.

pentag00Yerli ve yabancı pek çok albümün kasedinin yanı sıra Ayrancı’nın asıl bombası Pentagram’ın Popçular Dışarı albümünü digipack formatında hediye etmesi oldu ki bugün bana toplamda üç Pentagram albümü (iki kaset ve bir cd) hediye etmiş oldu! Ah ulan Ayran be 🙂 Bilmeyenler için Popçular Dışarı, grubun 5 Temmuz 1997’de Harbiye Açıkhava Tiyatrosu‘nda verdiği efsane albümün kaydıdır. Rivayete göre konsere Demir Demirkan‘ın o dönemki kız arkadaşı Sertap Erener‘in geldiğini gören kalabalık “popçular dışarı” diye bağırmaya başlarlar. Hatta bu bağırış çağırış albüm kaydında da duyulmaktadır.

pentag01

Bunların dışında kartvizit koleksiyonu için çok yararlı cemiyet ve derneklerin kartlarından güzel bir derleme yapmış sağolsun. Ve yine 01.06.2002 tarihinde darphanenin bastığı bir hatıra parasıyla birkaç sahte bozuk para da günün son parçaları oldu. Ayrancı’nın tavsiyesi ile filateliye başlıyorum sevgili okur. Muhtemelen yarın Merkez Postane’ye giderek kaydımı yaptıracağım.

Yukarıda bahsettiğim “Popçular dışarı” seslerini duymak için aşağıdaki videonun ilk saniyelerini dinlemeniz yeterli.

Bir Cevap Yazın

