Kutlu Dolunay Günü

full_moon_by_chaamal-d37lwt1Başımızı göğe kaldırdık ve yine seni gördük. Vaktin geldi ve saçtın yine ışığını. Bugün kutlu bir dolunay gününe daha kavuştum. Hoş geldin dolunay, hoş geldin aşkım. Hoş geldin kabuklarına bir dünya sığdırdığım yaram. Hoş geldin yüreğime ve kapanan gözlerime…

Sen bir düş olsaydın, ben o düşten uyanıp gözlerini ovuştursaydım. Aynaya baksaydım izlerini seçip yüzümde. Gözlerim çekilseydi, kokum değişseydi. Ben, o pahalı parfümlere bulansaydım ama kalbimde sen hep aynı kalsaydın. Can deseydin canımı, yan deseydin ruhumu verseydim sana.

Uzaklarda çalan bir şarkı var,
“Bir gün elbet biteceksin içimde”,

Tükenecek bu şairin aşkı,
Yitip gidecek adın belki de.

Boşluk kalacak, titremeyecek kalbim çalınca o şarkı,
Kim bilir hangi hayata göçeceksin?
Hangi kuşlarla uçacak ve ne şehirler göreceksin…

Uyandığım her yeni günde olup bitenler daha da karmaşıklaşıyor. Haydi diyorum kendime, biraz durup dinlen. Sil şu yirmi altıyı aklından. Ama kKorkuyorum, geriye bir şey kalmayacak diye.

Çavdar tarlası kokulu bir mutluluğa merhaba. Kokular tahrik ediyor, kokular uyuşturuyor ve kokular ağlatıyor beni. Eziliyorum altında bunların. Yazmaya korkuyorum. Sen, yazılmamış harflerimi bile gasp ediyorsun. Dur yanımda, görebilecek miyiz yeniden güneşi? Oysa nafile, sen ellerini siper gözlerine, almasın seni.

Şimdi sen gideceksin yine. Ve biz 21 Mart’ı, ekinoksu bekleyeceğiz Dünya’nın milyonlarca köşesinde. Milyonlarca suskun, içten içe kutlayacağız bu günü.

Bir Cevap Yazın

