Jules Verne Külliyatı Koleksiyonumda Gelişmeler

jull01 Geçtiğim gün Eskişehir’de daha önce hiç gitmediğim bir sahafa, İtalik Sahaf‘a gittim. Raflara hızlıca bakarken, Eskişehir’de ilk defa bir sahafın rafları yazarların adlarına göre dizmiş olduğunu farkettim. Tabiki hemen Jules Verne kısmını arayıp buldum ama epey üzüldüm. Çünkü topu topu 5 tane kitap duruyordu. Bu beş kitaptan üç tanesini de ben alınca yetim gibi iki kitap geride kalakaldı 🙂

jull02Kitapları aldım ama İtalik Sahafı protesto ediyorum! Dünya’nın Keşfi isimli iki ciltlik eserin ilk cildi 10 lira, ikinci cildi ise 8 liraydı. İthaki Yayınları‘ndan çıkan güncel baskıların bile 9 liraya satıldığını düşünürsek bu fiyatları koymaları gerçekten acımasızlıktı. Muhtemelen bunlar da biliyorlar İnkilap-Aka Yayınları‘ndan Ferid Namık Hansoy çevirisi olarak çıkan romanların çok değerli olduklarını. Aldığım bir diğer roman ise İthaki Yayınları’ndan çıkan Dünya’dan Aya isimli roman oldu. Bunda da komik olan romanın tüm serinin aksine A5 boyutunda basılmış olmasıydı. Yani muhtemelen korsan bir baskıydı bu.

Şimdi bu yazıyla birlikte, tıpkı plak koleksiyonumda olduğu gibi, Jules Verne için de ayrı bir sayfa açmaya karar verdim. Böylece toplamış olduğum tüm kitapları tek bir başlık altında gösterebileceğim. Bu blogun, günlük hayatımda da büyük faydaları olduğunu hep söylerim. Akıllı telefonum olmadığı için koleksiyonlarla ilgili listeleri cüzdanımda taşıyorum. Ancak akıllı telefon varken örneğin elimde hangi plakların veya cdlerin olduğunu hatırlamak için sık sık bloga girerdim.

jull03Kitapçıdan çıkarken şans eseri çok değerli bir kitap daha gördüm. Bu da hastası olduğumuz Spagetti Western klasiği The Good, the Bad and the Ugly (Il buono, il brutto, il cattivo)‘nin senaryosunun romanlaştırılmış haliydi. Rastgele bir sayfa açtım ve şans eseri Blondie ile Tuco‘nun “Tanrı da Yankeelerden nefret ediyor” sahnesine denk geldim 🙂 Bu arada, böyle süper bir kitabın kapağının tam ortasında barkodlu etiketini yapıştırarak katleden İtalik Sahaf’a saygılarımı iletiyorum.

Şimdi muhtemelen haftasonu, elimdeki tüm kitapların tek tek fotoğraflarını çekip blogun üst kısmındaki menüde yer alan sayfalara Jules Verne başlığını eklemiş olacağım.

Bir Cevap Yazın

