Ekinoks

ekinoks Sabahın kuru ayazında evden çıktım. Baharın gelişini kutluyoruz öyle mi? Kar yağıyordu lan!

Ah, Bilecik, giderek tüketiyorsun beni. Neyse ki dün farkettiğim, kutlu bir gündü bugün. Ekinoks, gece ve gündüzün eşit olduğu, düşlerin gerçeklik çizgisine en yakın olduğu gün. Öğlene kadar işlerimi hallettim ve müthiş bir heyecanla eve koştum. Dolabımın üst rafında, taa en arkada katlanmış duran simsiyah cüppemi çıkardım. Griden dönüp, yavaş yavaş kararan rengini düşündüm. Yıllar ve ekinokslar geçtikçe bir ton daha kararan cübbem. Üzerinde ne izler taşıyor, anlatmaya dilim varmıyor. Ne acılar, ne büyük üzüntüler ama sonunda hep bir huzur gecesi.

Equinox_by_alexiussBöyle gecelerde, başımız böyle gecelerde dönüyor. Bu, bir sarhoşluk belki de. Ama içkinin ya da uyuşturucunun ya da akla gelen bir musibetin değil, göklerden inen mutluluğun kalbimize dolmasının etkisi. Bir avuç kalmışız. Cübbelerimize sığınıp siyahın en açığından en siyahına, tüm tonlarda yaşıyoruz. Mutluluklarımız çok az, hayat bizi her gün kahrediyor ama yılda bir kere olsa da biz de mutluyuz. Ben, mutluyum.

Nefesini içime çekiyorum. Gecenin soluğu doluyor ciğerlerime, sanki yanıyor yüreğim. Ama bu, birazdan vücuduma yayılacak sıcaklığın bir ön hazırlığı. Burada, durmuş kollarımı iki yana açıyorum. Tepemde çıplak gökyüzü uzanıyor. Gözlerimi kapatıyorum, açıyorum. Uçsuz bucaksız bir başak tarlası… Gözlerim kapanıyor ve açıyorum. Sonsuz bir ormanın ortasındayım, gök görünmüyor. Korkuyorum ve kapatıyorum yine gözlerimi. Açıyorum, karşımdasın. Saatler geçiyor, günler devriliyor, haftalar ve aylar yitiyor. Öylece kalıyorsun. Dünya, eskimiyorsun. Yeni bir hayat sunmuyorsun. Tek olasılık sensin çünkü.

Yarın, karanlık daha az olacak. Yarın güneş birazcık daha direnecek. Yarın cübbemi çıkarıp dolabımın üst rafına, taa en arkaya koyacağım. Üzerinde yepyeni izler olacak. Seneye rengi biraz daha kararacak belki. Ancak üzülmüyorum, elbet bir gün tenime, günüme dokunacak bembeyaz rengin Dünya.

Bir Cevap Yazın

