Bertlassman: Bugünkü Dünyamız Atlas Ansiklopedi

bert01 Çocukluğumda ansiklopedi okumaya bayılırdım. Yalnız bizim evde garip bir durum vardı: Bizim evdeki hiçbir ansiklopedi seti tam değildi. Mesela mavi renkli Larousse ansiklopedileri vardır, 24 ciltlik. Biz de sadece 6 sayısı vardı. D harfine kadar yani. Gelişim Hachette seti örneğin. Bu da 12 sayılık bir setti. Bunun da sadece 7. cildi vardı 🙂 Ama en çok sevdiğim ansiklopedi Bertlassman: Bugünkü Dünyamız serisiydi. Seri dediğime bakmayın, bunun da yalnızca 4. cildi vardı çünkü 🙂

Bu ansiklopedinin özelliği aslında bir ülkeler atlası olmasıydı. Bizdeki 4. cilt, güneydoğu Asya ve Okyanusya ülkelerini tanıtıyordu. 1993 basım olan ansiklopedide her ülke “Günümüzde Avustralya“, “Günümüzde Fiji” şeklinde tanıtılıyor. Önce bir tablo içerisinde ülkenin yönetim biçimi, başkenti, ortalama insan ömrü, günlük gazete ve tv sayısı, en yüksek noktası, en alçak noktası ve diğer bazı bilgileri veriliyor. Ülkeden çeşitli fotoğraflar yer alıyor ve bir makale ile ülkenin kısaca tarihi anlatılıyor.

Tıklayınca büyür

Çocukken bu ansiklopediyle ne acayip oyunlar oynardım. Bir sayfayı açar rastgele, o ülkenin bayrağını çizmeye çalışırdım. Başkentleri ezberlerdim. Bazı ufak tefek bilgiler ise halen daha aklımda kalmış. Mesela Brunei‘nin yönetim biçimi “sultanlık”, Nepal‘in bayrağı dünyanın dört köşeli olmayan tek bayrağı ve Nauru‘nun yüzölçümü 21 kilometrekare’dir.

Aradan yıllar geçti, durup dururken aklıma geldi bir gün: Lan ben bu seti tamamlasam ya? Evet, tamamlayayım. Ama artık sahaflarda ansiklopediler çok fazla bulunamıyor ki. Eskişehir’deki tüm sahafları gezdim. Sadece bir sahafta üç sayısını buldum. Ancak sahaf satmak istemedi. Sekiz ciltlik bu serinin son iki cildi uluslararası baskılarında yok, hatta bu ciltlerin rengi de diğerlerinden farklı. İlk altı ciltte her kıtada yer alan ülkeler tanıtılıyor ve bu ciltler mavi renkli. Son iki cilt ise Türkiye’yi tanıtıyordu ve kırmızı renklilerdi. Sahaflarda bulamayınca internette araştırdım ben de ve buldum. Çok uygun bir fiyata serinin ilk altı cildini buldum ve aldım. Son iki cilt için ısrarcı olmadım. Benim sevdiğim ciltler zaten ilk altısıydı.

Tavsiyem çoluk çocuğunuza böyle faydalı ansiklopedileri bulun alın sevgili okur. Ben bir çocukluk özlemi olarak bu eski ciltleri aldım. Ne büyük şanssızlık ki artık ansiklopedi basılmıyor. Ancak benzer tipte atlaslar satılıyor her yerde. Küçük yaşlarda öğrenilen bilgiler cidden unutulmuyor. Çocuğunuza tablet almayın, böyle farklı atlaslar, kitaplar alın. Yapın bunu, faydasını onlar görecektir.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s