Yüksek Lisans Tez Teslim Süreci

tezMerhaba sevgili okur, bu yazıda sizlerle bir yüksek lisans süreci sonunda nasıl mezun olacağınızı anlatacağım. Başımdan geçti, çok sıkıntı yaşadım. Sizler bu sıkıntıları yaşamayın diye tüm süreci paylaşmak istedim.

Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü‘nü bugün aradım. Nihayet yüksek lisans diplomam çıkmış ve gidip almamı bekliyorlar. Tez savunması yaptığım günden (29 Ocak 2015) iki gün sonra şu yazıyı yazmıştım ve “diplomamı birkaç hafta içerisinde alabileceğimi umuyorum” demiştim. Tez savunma sınavımdan bugüne tam 75 gün geçti, diplomamı alabileceğim. Tez savunmasından bir hafta önce tezimin siyah beyaz ve ciltlenmemiş bir kopyasını enstitüye teslim ettim. Burada sadece biçim yönünden yüzeysel bir inceleme yapıldı. Daha sonra danışman hocamın sınavımın nerede ne zaman yapılacağına ve jüride kimlerin olacağına ilişkin yazısını enstitüye teslim ettim.

Sınavdan birkaç gün önce enstitü beni aradı ve hocamın yazısına cevaben yazılan yazıyı almam için beni çağırdı. Biçim kontrolü için verdiğim tez kabul edilmişti. Daha sonra toplamda dört tane yazı; bir tanesi danışmana, iki tanesi jüri üyesi hocalara ve bir tanesi de yedek jüri üyesi hocaya olacak şekilde dağıttım. Ayrıca bu dağıtımda her hocaya tez savunma sınavından önce incelemesi için birer kopya siyah beyaz ve basitçe ciltlenmiş tez verdim.

Sınav günü gittim, sunumumu yaptım ve sağolsun hocalarım düzeltme vermediler. Daha sonra sınav tutanaklarımı hazırlayıp imzaladılar. Bu tutanakları bağlı bulunduğum anabilim dalı başkanına ilettik, anabilim dalı başkanı da bir üst yazıyla bunu enstitüye iletti.

Enstitüye o andan itibaren bir ay içerisinde tezimin son halini teslim etmem gerekiyordu. Tezde gerekli bazı düzeltmeler yaptım ve siyah beyaz baskılı ciltlenmemiş tezi kıskaçlı kapaklı dosya içerisinde enstitüye sundum. Bu sefer tezim detaylı bir şekilde biçim yönünden incelemeye girdi. Daha sonra gidip düzeltme verilmiş kopyayı aldım ve gerekli düzeltmeleri yaptım.

Yeniden düzenlediğim ve siyah beyaz baskı aldığım tezi de kapaklı dosya içerisine koydum ve üzerinde düzeltilecek yerlerin işaretli olduğu eski kopya ile birlikte yeniden enstitüye sundum. Bu sefer sadece bir sayfada düzeltme verdi hoca ve bunu da hallettikten sonra nihayet tezimi 8 kopya, renkli ve enstitüden aldığım kapaklarla ciltlenmiş olarak bastırdım. Sonra tek tek jüride bulunan hocaları gezdirip imzalattım. Daha sonra enstitü tarafından verilen formu doldurdum ve internette YÖK’ün sitesinde ilgili linklerde tezimi sisteme tanıttım. İki kopya olarak tezimi CD’ye de çektim. Son defa enstitü kuruluna tezleri ve CD’leri sundum.

Kuruldan bir hafta sonra haber geldi, tezim onaylanmış. Enstitü müdürü tezimin kapak sayfasına imzasını atmış. Şimdi bu bastırdığım sekiz kopyanın iki tanesini enstitü alıyor, üç tanesini hocalar alıyor, bir tanesi bende kalıyor, bir tanesi anabilim dalı başkanına gidiyor, bir tanesi de ne oluyor hala bilmiyorum ama elbet birileri ister diye umutla bekliyorum 🙂

Tüm süreç boyunca enstitüyü aramakta her adımınızı teyit ettirmekte fayda var. Özellikle tezin baskı kısmı çok önemli, düzeltmeler konusunda hassas davranın. Eskişehir’de baskı konusunda, tez baskısı konusundai çalışılacak yer ALF Kırtasiye‘dir. Eskişehir’in tahminen yarısını bu adamlar mezun ediyor 🙂 Ancak albüm kapağı falan bastıracaksanız bana buradan ulaşın 😉

Gelelim toplam masraflara. Tez sürecinin bana toplam maliyeti (hatalı bastırdığım bir kopya, 8 renkli kopya, siyah beyaz 6 kopya, dosyalar) 215 TL oldu. Eh, makul sayılabilir. Eğer tezinizin sayfa sayısı azsa (70-80 sayfa) ve renkli sayfanız da az sayıda ise bu paraya renkli bir inkjet yazıcı alabilirsiniz. Ben bu tezi hazırlarken A101, seksen liraya renkli yazıcı + tarayıcı satıyordu mesela 🙂

One response to “Yüksek Lisans Tez Teslim Süreci

  1. vatana millete sana hayırlı olsun:)

Bir Cevap Yazın

