Kes – Kamlama

kes00 Satın almadığım albüm için inceleme yazısı yazmama kararı almıştım. Yerli gruplar için istisnasız, yabancı gruplar için de birkaç istisna dışında bu kararımı uyguluyorum. Uzun süredir de albüm inceleme yazısı yazmıyordum. Bu yazıda sizlere son zamanda dinlediğim en iyi Türk rock gruplarından olan KES‘in ilk albümü Kamlama‘yı değerlendireceğim.

Çılgın Koleksiyoncular Grubu‘nda her gün pek çok kaliteli grubu tanıma fırsatımız oluyor. Grubumuzun üyelerinden Cenk Turanlı‘nın bass gitaristliğini yaptığı yepyeni bir grup KES. Cenk Turanlı’yı Malt grubundan da tanıyoruz. Ayrıca kendisinin çok sağlam bir Metallica fanı olduğunu biliyoruz. Üç kişiden oluşan grubun diğer üyeleri de şu şekilde: Emre Kula – Gitar, Mehmet Demirdelen – Davul.

kes01Grubun tarzı progressive rock ve grup enstrümental müzik yapıyor. Yani vokal yok parçalarda! İşte bunu farkettiğimde daha da bir ilgiyle dinlemeye başladım. Müziğin içerisinde vokal yoksa tüm enstrümanların vasatın çok çok üzerinde performans sergilemesi gerekir. İşte Kamlama’da duyduğumuz şey tam olarak bu! Düşünsenize, Türkiye’de progressive rock yapacaksınız, üstelik vokaliniz de olmayacak! Bu ne cesaret? Bu ne büyük bir duruş! Helal olsun.

kes02Albümü alınca çok şaşırdım. Çünkü albümde kartonet tasarımı çok sade, adeta yok. Kartonette albüme emek verenlerin isimleri, parça listesi ve teşekkür listesi var sadece. Gerçi şarkı sözü yok, daha ne olabilirdi ki? Albümün enfes bir kapağı var bu arada. Şakir ve Zeynep KIŞ tarafından çizilmiş. Cenk Abi, orijinal çizimi grupta paylamıştı.

kamlamaorijinal

Orijinal çizim

Albümde dokuz parça var. En baştan söyleyeyim favorim Dilenci. Ama kötü diyebileceğim bir parça da yok. Belki Nevroz, diğerlerinden biraz daha düşük kaldığı için en az dinlediğim parça olabilir. Albüm ve grupla ilgili bir diğer mükemmellik ise grubun albümdeki çoğu parçanın performans videolarını Youtube’a koymuş olması. Adamlar zaten üst seviyede çaldıkları için muhtemelen performans videosu işi hayatlarının sıradan bir parçasıdır 🙂 Albümden “Official Video” olarak Hak isimli parça yayımlandı.

Grubun müzikal tarzına en çok benzettiğim grup Nekropsi. Evet, bir daha düşündüm ve Nekropsi’nin “Sayı 2: 10 Yılda Bir Çıkar” albümü tarz olarak Kes’in Kamlama’sına çok yakın. Hangisi daha iyi derseniz ben Kamlama’yı seçiyorum. Çünkü söz yok ve riffler daha sert.

Bu yıl içerisinde çıkmış en iyi yerli albümlerden birisi bu oldu bence. Yıl henüz bitmedi, bakalım daha neler dinleyeceğiz, ancak Kamlama’dan kısa vadede vazgeçemeyeceğiz gibi duruyor. Tebrikler Kes!

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s