Gillette Fusion Power Deneyimim

2013 yılı boyunca Amway‘in HYMM™ 3 tıraş bıçağını kullanmıştım. Memnundum. Jilet gayet iyiydi, uzun süre kullanılabiliyordu ve suratımla olan uyumu iyiydi. Tıraş esnasında jiletin oynar başlıklı olması çok çok önemli bir husustur. Tek problemi biraz çabuk tıkanıyor olmasıydı.

Sonra 2014’te askere gittim ve Gilette Blue 3 kullanmaya başladım. Bu da gayet güzel bir tıraş bıçağıydı. Önceki jiletten çok daha hızlı bir şekilde tıraş olabiliyordum. Gerçi bu noktada tıraş köpüğü/jeli de çok önemli ama bıçağın etkinliği elbette daha önemliydi. Askerde her gün tıraş olduğumuz için Blue 3 ile gayet hızlı ve cildi de yıpratmadan tıraş oluyordum. Askerden döndükten sonra da Blue 3’ü hiç bırakmadım.

Geçenlerde nereden esti bilmiyorum, dedim kendime üç bıçaklı yerine beş bıçaklı bir jilet alayım. Belki çok daha pürüzsüz tıraş olabilirim. Birkaç gün internetten araştırdım ve Gillette Fusion Power‘ı buldum. Bu jilet, 5 + 1 bıçaklıydı. Beş bıçak sakalı kesmek için, bir bıçak da jiletin tepesinde, favorileri düzeltmek için bulunuyordu. Ve en göze çarpan özelliği de içerisine yerleştirilen bir kalem pil ile titreşimli hale gelip sözüm ona daha pürüzsüz bir tıraşı olanaklı kılmasıydı. Ve elbette diğer tıraş bıçaklarının aksine fiyatı daha pahalıydı. Sadece makinenin değil, başlıklarının da fiyatı pahalıydı. Yedek parçası da pahalıydı yani.

fusion01

Aldım. Heyecanla eve gittim. Paketini açtım, pilini yerleştirdim. Standıyla falan pek bir havalı duruyordu yeni jiletim. Tıraş olmaya başladım. Lan? Çok garip hissettim. Bu beş bıçak biraz canımı acıttı. Neyse dedim, belki daha pürüzsüz olmuştur. Sordum? Hayır, bilakis daha kötü olmuştu. Yani aynı yerden birkaç kere daha geçmem gerekiyordu.

fusion02Birkaç gün daha test ettim ve sonuç aynı. Hayır, beş bıçak üç bıçaktan daha iyi traş etmiyor. Titreşim özelliği ise hiç bir işe yaramıyor. Ben de tekrar üç bıçaklı Gillette Blue 3’e döndüm. Mutluyum, en azından daha hızlı tıraş olabiliyorum.

Şunu da belirtmekte fayda var. Haftada üç kere (pazar, salı ve perşembe geceleri) tıraş oluyorum. Sakallarınız daha azsa ve çok daha az tıraş oluyorsanız belki Gillette Fusion serisi sizin için iyi bir seçim olabilir. Belki de bir jileti aylarca kullanabilirsiniz.

Şimdi aklımda Mach 3 Turbo var. Yakın zamanda değil belki ama ileride deneyeceğim bıçak bu olacak. Bu yazıyı okuyan okurlar arasında kullananlar varsa yorumlarını bekliyorum.

Bir Cevap Yazın

