Tüm Zamanların En İyi Beş Metal Albümü

bangBir süredir blogdaki bazı yazılarda Headbang dergisinin Mart-Nisan 2015 özel sayısında yayımlanan “Tüm zamanlarından en iyi 100 metal albümü” listesine atıflar yapıyorum. Bugün aklıma geldi. Lan bari bu listenin bir kısmını My Resort okuyucularıyla paylaşayım da eğer almayan varsa Headbang’in bu muhteşem koleksiyon sayısını almadığı için pişman olsun.

04

Örneğin Alper Demirci’nin listesi

Elbette yıllardır bu tür “en iyi albüm” listelerini pek çok farklı dergide ve internet sitesinde gördük, okuduk. Bu listelerin çoğunluğu yabancı kaynaklardan derlenmişti. Ya da dünyaca ünlü bazı metal müzik dergilerinin yazarları tarafından belirleniyordu. Bu açıdan Headbang’in hazırladığı bu liste, tamamen yerli kaynaklarla hazırlanan ilk liste oluyor muhtemelen 🙂

Listede 100 tane albüm var. Bir birinden farklı tarzlara sahip onlarca albüm… Albüm listesi oluşturulurken Türkiye’deki metal müzik piyasasından pek çok ismin görüşü alınmış. Herkes kendi en iyi 20 albüm listesini yazmış. Burada ismen ve şahsen tanıdığımız insanların en iyi albüm listelerini görmek ve okumak gayet keyifliydi. Bu sayede kişilerin tarzlarını da anlayabildim. Nihayetinde ortaya çıkan listede sadece albüm adlarını vermek yerine her albümle ilgili ufak bir de kritik yazılmış.

Elbette derginin ya da listenin tamamına burada yer vermeyeceğim. Sevdiğim ve seçtiğim albümler ile en iyi beş albümden bahsedeceğim.

Linkin Park’ın Hybrid Theory albümü 47. sırada kendine yer bulmuş. Kendi adıma ben Meteora’yı daha çok severdim. Ancak Hybrid Theory’de sadece In The End için bile dinlenebilecek güzel bir albümdür. Hybrid Theory için Sadi Tirak’ın yazdığı kritiği okuyun.

01

Lisedeyken ilk defa adını duymuştum, üniversitenin ilk yıllarında da çok sık dinlerdim. Aradan bu kadar zaman geçti hala bir “Before I Forget” benzeri şarkı dinlemedim. Vay arkadaş.

02

Dergiyi elime aldığımda yalan yok ilk önce en iyi albüme baktım. Daha sonra ise listede hiç In Flames albümü var mı diye baktım. Buldum ama çok üzüldüm. In Flames gibi tarz öncüsü bir grubun The Jester Race, Whoracle hatta Come Clarity gibi başyapıt albümleri dururken neden gidip Soundtrack To Your Escape seçilmiş bir anlam veremedim.

03

Listenin bundan sonraki kısmı ise yazının başlığındaki gibi tüm zamanların en iyi 05 beş metal albümü listesini içeriyor. Listenin 5 numarasında Avustralyalı grup AC/DC yer alıyor. Black In Black’in bu listede yer alacağını biliyordum ama açıkçası 5. olacağını hiç tahmin etmiyordum. Black In Black, çıktığı 1980 yılından beri tüm zamanların en çok satan metal albümüdür. Ben hiç bir zaman doğru dürüst bir AC/DC dinleyicisi olmadım. Hatta hiç dinlemedim desem yeridir. Yanlış mı yaptım bilmiyorum. Ama siz dinliyorsanız bana tavsiye verebilirsiniz.

06 Listenin dört numarasında Slayer var. Çok doğru bir seçim kesinlikle! Reign In Blood, en sevdiğim Slayer parçalarından biri olan Angel Of Death’i içeriyor. 1986 yılında çıktığında kendisiyle aynı dönemde çıkan efsane albümler gibi Slayer’ın en iyi albümlerinden birisi olmuştur. İlginç değil mi, Slayer’ın da, Metallica’nın da, Iron Maiden’ın da en iyi albümleri hep bu yıllarda çıkan albümlerdir. Reign In Blood, kesinlikle en tipik Slayer albümüdür. Hızlı, sert ve olağanüstü agresif vokallerle bezenmiştir. Tom Araya, şarkıları suratınıza tükürür gibi söyler. Dave Lombardo davullarda belki de Dünya’nın o zamana kadar duymadığı kadar hızlı ve garip işler yapmaktadır. Albümde prodüktör Rick Rubin olunca albümün listelerin üst sırasına taşınması da pek zor olmamış. Ahh, Jeff 07 Hanneman ölmeseydin keşke. Angel Of Death’i yazarken ölümü hiç düşünmüş müydün?

Gelelim 3 numaraya: Paranoid ve Black Sabbath. Heavy Metal müziğin yaratıcısı diyebileceğimiz grubun 1970 yılında çıkardığı albüm Paranoid. Mutlaka bir yerlerde duymuş, belki adını bile bilmeden dinlemişsinizdir bir cover’ını. Black Sabbath’ın en çok sevilen, bilinen ve coverlanan üç şarkısı Iron Man, War Pigs ve Paranoid bu albümde yer alıyor. Bence Ozzy Ozbourne‘den çok Tommy Iommi‘ye dikkat etmek lazım bu albümde. Düşünsenize dünyada o güne kadar kaydedilmiş en farklı albümlerden birisini kaydediyorsunuz. Ne kadar üst seviyede bir yaratıcılığa sahip 08olmanız gerektiğini düşünün. Korkutucu geliyor bana bu şartlar. Paranoid, yayımlanalı 46 yıl olmuş. Hala dinliyoruz ve seviyoruz. Plağı bile var lan daha ne olsun?

İki numara: Iron Maiden. Daha dün şu yazıyı yazmıştım sevgili okur. Seventh Son Of The Seventh Son, sekiz parçalık bir albüm ve baştan sonra ara vermeden dinlenebilecek az sayıdaki metal albümünden birisi. Yıllardır ısrarla Iron Maiden dinlemeyişlerime isyan ediyorum haftalardır. Headbang dergisinin bana kattığı en büyük şey işte bu albümü keşfetmek oldu. Infinite Dreams‘i dinlemek, evin içinde, sabah kalkınca, işten dönünce kendi kendime bağırdığım; hatta iş yerinde İlkan Abi‘ye yönelttiğim “Can I Play With Madness” çıkışlarım hep bu albümü dinlemem sayesinde oldu. Albümle ilgili kritiği yazan Doğu Yücel, Iron Maiden’la ilgili olarak şu soruyu soruyor: “Bir grup sadece sekiz senede yedi eş değer başyapıta nasıl imza atar?”

Ve gelelim listenin bir numarasına: Metallica. Albümün adı Master Of Puppets. İlk beşte Megadeth’in yer almamasına çok bozuldum. Metallica’nın bir numara olmasına da bir o kadar bozuldum. Şunu baştan söyleyeyim, Megadeth’i Metallica’dan daha çok severim. Ama Metallica’nın da Black Album’unu tüm diğer Megadeth albümlerinden daha çok dinlemişliğim vardır. Al işte bir ilginçlik daha. Master Of Puppets’ın tüm zamanların en iyi metal albümü olarak, hatta Metallica albümleri içerisinde en iyi albüm olarak seçilmesi de ilginç geldi bana. Ama albüme adını veren Master Of Puppets şarkısını en iyi Metallica şarkıları içerisinde şüphesiz sayarım ben de.

09

Headbang’e ve emek veren tüm yazarlarına bir kere daha teşekkür ediyoruz ülkemiz metalcilerini böyle güzel bir çalışmayla buluşturdukları için. Yazının başında dediğim gibi bu, Türkçe olarak yayımlanmış bir ilk olabilir. Tebrikler Headbang ekibi! Ben kendi adıma listenin ilk 10 albümünden elimde olmayanları temin etmeye başladım bile. Yıllar geçtikçe sayı artacak elbette. Sizler de elde ettiğim her yeni albümü buradan okuyacaksınız. Bu uzun yazıyı güzel bir parça ile bitirmezsem olmazdı değil mi?

Bir Cevap Yazın

