Bu Yılın İlk Bahar Alerjisi Krizim

Geçtiğimiz gün bir şikayet üzerine Bilecik’te bir maden ocağına gittik. Burada arazide diz boyunda otların ve bilumum yeşilliğin, ağacın arasında incelemeler yapmak gerekti. Blogu uzun süredir okuyan okur bilir, bende çok ağır bir bahar alerjisi (Alergic rhinitis – alerjik rinit) var. Her yıl, yılın en az 5-6 ayını bu hastalıktan muzdarip olarak geçiriyorum.

levmont_496383Yıllar boyunca bu blogda bu hastalığımla ilgili pek çok yazı yazdım. Bu yazılardan pek çok alerjik rinit hastası okuyucu da faydalandı. En azından Google aramalarından bunu anlayabiliyorum. Bu senede alerjim için Levmont kullanıyorum. Son iki üç yıldır Desmont gayet etkili bir şekilde derdime derman oluyordu. Hatta askerdeyken evden 30 tablet kadar Desmont getirtmiştim. Osman bu yazıyı okuyorsa hatırlayacaktır, küçücük bir hapın hayatımızı nasıl da kurtardığını.

Bu sene ilacım bittiğinde alerji mevsiminin tam ortasında kalmıştım. Bir de yukarıda bahsettiğim durumla karşılaşınca iş yerindeki arkadaşlarım o gün akşama kadar “çok yaşa” demek zorunda kaldılar. Bunu ancak yaşayan bilir. Sürekli akan burnunuz, sürekli bir baş ağrısı falan. Sinir bozucu bir göz kaşıntısı da cabasıdır üstelik.

Cuma günü sabah erkenden kalkıp Bilecik’teki Aile Sağlığı Merkezi‘ne gittim. Burada bir süre bekledikten sonra muayene olmak için girdim. Gerçi muayene olmama da gerek yoktu. Doktora durumu anlattım ve mümkünse bir Desmont yazmasını istedim. Ancak bu ilacı sadece uzman doktor yazabiliyormuş. Doğru ya! Bunca yıldır ben hep Kulak Burun Boğaz Polikliniğine giderdim. İlk defa ASM’ye gelmiştim. Neyse, bunu da öğrenmiş oldum. Randevum olmadığı halde Devlet Desmont_5_10mg_90t_16022012Hastanesi‘nin KBB polikliniğine gittim. Burada sağolsun bir doktor hanım vardı. Önce sekreterine durumumu anlattım. O da, o günün heyet günü olduğunu, muayene olamayacağımı, ancak ilaç yazdırma durumunu doktora sorabileceğimi söyledi. Ben de tam içeri girecekken doktor hanıma sordum ilaç yazabilir mi diye. Gayet sevecen bir tavırla “Tabii ki yazarım buyurun içeri” dedi. Oh be, dedim. İçeri girdim. Alerjik rinitim var mümkünse Desmont ya da Levmont yazabilir misiniz, dedim. Tamam, dedi. Bir kağıda birkaç sayı ve harf yazdı. Reçete yok artık biliyorsunuz.

Bilecikli olanlar bilir, Arif Eczanesi var hemen yakında. Bilecik’e geldiğim günden beri başka yerden ilaç almadım. Gittim, yine oradan aldım ilacımı: Levmont. Geçen yıl tek tük Levmont kullanmıştım. Ama bu yıl ilk defa tamamen Levmont kullanacağım. Şimdilik çok iyi gidiyor. Uyku yapmadı. Herhangi bir yan etki de yok şimdilik (Ah o rüyalar yok mu). Bizim hastalıkta en can sıkıcı durum, bir süre sonra bünyenin ilaca iyice alışması ve alerjinin yeniden başlaması. Umarım öyle bir sıkıntı yaşamam. Bir de tecrübelerimden dolayı ben ilacımı gece yatmadan önce içiyorum. Dolayısıyla gün içerisinde pek yan etki göstermiyor. Uyku yapma halini zaten uykuda atlatıyorum.

Bu arada Desmont da Levmont da reçetesiz alınca gayet pahalı ilaçlar. O yüzden en iyisi şu alerjim için bir rapor almak. Böylece bittikçe bir daha doktora gitmeden alabilirim her yerden. Yani öyle olabiliyor herhalde değil mi?

Bir Cevap Yazın

