Yürüyen Kentler Serisi – İhanet Altını

yk_04
Taa şu yazımda aldığım bir kitap vardı, o kitabı kısa sürede okuyup bitirmiştim ancak serinin diğer kitabını almam epey zaman aldı. Bu hafta yıllık izinde olduğum için elimde biriken tüm kitapları bitirmek niyetindeyim. Philip Reeve tarafından yazılan steampunk bir gelecekte geçen bilim kurgu serisi Yürüyen Kentler‘in ikinci kitabı olan İhanet Altını‘nı da bitirdim.

Kitabın adı “İhanet Altını” ancak kitap içerisinde çevirmenler hep “yağmacı altını” ibaresini kullanmışlar. Serinin ilk kitabını açıkçası bir çocuk kitabı sanıp okumaya başlamıştım. Sonradan anladım ki kitap yetişkinlere yönelik fantastik bilim kurgu türündeymiş. Üstelik pek çok ödül almış tam dört kitaplık bir seriymiş. Biraz araştırıp şurada kitapla ilgili güzel bir değerlendirme yazısı okumuştum.

Kitap Türkiye2de giderek daha da tanınıyor. Türkçe’ye ilk defa Günışığı Kitaplığı tarafından çevrilmiş. Benim seriyle ilk tanışmam yine bir başka yıllık iznimde olmuştu. Bir sahafta Günışığı Kitaplığı’ndan çıkan ilk kitap “Yürüyen Kentler”i bulmuş ve açıkçası çok ilgimi çeken kapak illüstrasyonu sayesinde almıştım. Okudum ve çok sevdim. Sonra ikinci kitabı almak için interneti araştırınca Yürüyen Kentler serisinin artık ON8  Yayınevi‘nden çıktığını gördüm. Çevirmenler de değişmişti haliyle. Seriye hazırladıkları yeni kapak görselleri Günışığı Kitaplığı tarafından hazırlanan kapaklardan çok farklı ve çok daha etkileyiciydi. İkinci kitabı sipariş ettim ben de.

yk_02

Günışığı Kitaplığı’nın bastığı kitaplar

yk_01

ON8 Yayınevi’nin bastığı kitaplar

İkinci kitapla ilgili spoiler vermemeye çalışarak anlatmaya devam edeyim. İlk kitapta Tom ve Hester, ortalığı epey yıkıp döktükten ve koskoca bir yürüyen kenti havaya uçurduktan sonra aradan iki yıl geçiyor. Bir gün hava araçları Jenny Hanniver‘a bir tarihçi olan Profesör Pennyroyal‘i alıyorlar. Bu adamın başlarına ne maceralar açacaklarını bilmiyorlar elbette. Kitabın ortalarına doğru Tom, başka bir hanımla yakınlaşıyor. Hester, gerçek babasının kim olduğunu öğreniyor. Acayip gelişmeler oluyor; ölümler, patlamalar, silahla yaralamalar ve nihayet sonsuz düzlüğün ötesinde bir yerde ikinci kitap bitiyor. Üstelik Philip Reeve, bir de beklenmeyen misafir ekliyor öyküye son dakikada.

yk_05

Şimdiden yıllık iznimin en güzel taraflarından birisi oldu bu kitap. Ekonomik olarak düze çıkınca diğer iki kitabı da alıp seriyi bitireceğim. Para vermeye kesinlikle değiyor çünkü. Philip Reeve ile ilgili olarak “Modern çağın Jules Verne’i” diyorlar. Eh, bu bile almak ve okumak için bir sebep değil mi?

Bu seri hakkında bir sonraki yazıyı son iki kitabı da okuduktan sonra yazacağım. Yani serinin tamamını okuduktan sonra. Bakalım seriyi okumayı bitirdikten sonra da bu kadar beğeniyor olacak mıyım? Bakalım öykünün sonunda Dünya nasıl bir yere dönüşecek. Karakterler hala hayatta kalacak mı?

yk_03

Serinin üçüncü ve dördüncü kitapları

Serinin Facebook sayfası: https://www.facebook.com/yuruyen.kentler

yk_julesverne

Bir Cevap Yazın

