Pazar Sabahı – Kasa Fanı İşleri – Kasetler

Pazar günlerini sevemiyorum. Gidecek olmanın verdiği o hüzün, sabahın ilk saatlerine bile bulaşıyor. Sabah erken kalksam, biliyorum ki bir sonraki sabah kalktığımda kendime söveceğim neden tatilde olsun, geç kalkmıyorum diye. Bu sabah olduğu gibi geç kalkınca da içimi pişmanlık kaplıyor, günün yarısı gitti bile diye.

Pazar günün iki tane güzel yanı var. TRT 1‘de her pazar sabahı Western fimleri oluyor. Bunu, bu bloga elli defa yazmışımdır belki de. Bu sabah da Dünya’nın en iyi western üçlemesinin ikinci filmi, Birkaç Dolar İçin (For A Few Dollars More) vardı. Sergio Leone‘un bir başyapıtı. Bunu izleyerek güne başlamak, gidecek olmanın verdiği o hüznü bir nebze olsun azalttı. Sonrasında kahvaltı için ekmek almaya gittim.

Annemler Kars‘ta olduğu için dün evi kontrol etmeye gittik. Uzunca bir süre orada olacaklar. Evdeki emektar bilgisayarı görünce aklıma geçen hafta yıllık izindeyken bilgisayarın kasasına monte ettiğim üç tane fan geldi. Bu arada emektar dediysem yanlış anlaşılmasın, tam bir canavardır! Bir de dün de Ender‘in bilgisayarındaki işlemci ve ekran kartı fanlarını temizlemiştik. O sebepten dolayı birkaç fotoğraf paylaşayım istedim. Özellikle mevsim yaz olduğunda ben bilgisayarımın kasa kapaklarını açardım. Bu sene açmayayım istedim. Oturdum kasanın içerisindeki tüm tozları temizledim. Ama bu esnada tornavida arka taraftaki 12 cm.lik fana çarptı ve pervanelerden bir tanesi kırıldı. Belli bir hız ve dengede döndüğü için bir kanadının eksik olması, inanılmaz bir titreşim ve gürültü yarattı.

Elimdeki eski güç kaynaklarının birinde, bendeki eski fandan bile daha kaliteli bir büyük fan buldum ve söktüm. Sonra kasaya monte ettim. Ancak, kasanın arkasındaki eski fanın güç kablosu üçlü, yeni takacağım fanın ise ikili idi. Burada yine renklerine bakarak hangi kablonun boşta kalacağını tespit ettim ve bağladım. Sorunsuz çalıştı.

fan01

Sonra kapak üzerine iki tane daha fan monte ettim. Bir tanesini işlemci fanınn üzerine denk gelen hava kanalının içerisinde çekiş amaçlı olarak, diğerini ise ekran kartı ile aynı hizada soğutma amacıyla bağladım. Yıllar önce bir fan da hard disklerin yan tarafına bağlamıştım. Böylece kasanın içerisinde çalışan fan sayısı; 3 adet 7 cm.lik harici, 1 adet 12 cm.lik arka kapakta, bir adet işlemci ve bir adet ekran kartı fanı şeklinde oldu.

fan02

Tabi bu sistem tam fakirlere göre 🙂 Paranız varsa doğrudan bir su soğutma sistemi kurabilirsiniz. Ama benim güç kaynağım çok iyi olduğu için kurduğum bu fan sistemi sorunsuzca çalışıyor (umarım uzun süre de çalışır).

Bir de yine geçen haftadan yazmayı unuttuğum bir şey daha vardı. Hazır yazıya başlamışken bunu da ilave edeyim. Biliyorsun sevgili okur, ben plak, CD ve kaset biriktiriyorum. Geçen hafta Eskişehir’in uzun süredir gitmediğim bir caddesinde eski bir müzik dükkanının önünde yığılı duran kasetleri gördüm. Hiç üşenmedim, yarım saat didikledim ve şu aşağıda gördüğün kasetleri ayıkladım sevgili okur. Orada dikkat ettiysen Destan grubunun bir kaseti var. Bunlar ilk çıktığında ben daha ilkokul dört ya da beşinci sınıftaydım. Ulan ne acayip günlerdi be. Çocukluktan kırılırken, eldeki tek imkan Kral TV imiş meğer. O da zaten Sivrihisar’da yoktu. Bursa’da dayımlara gittikçe önünden kalkmazdım resmen. Yıllar sonra kasedini bulup alınca taa o günlere gittim. O günlerdeki koca kafalı Mesut’u hatırladım. Gerçi şimdi de kafam pek küçük sayılmaz..

kaset

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s