Topuklu Ayakkabı

cizimaysunBazen elim ayağım titriyor öfkeden. Kalem kağıt bulamıyorum o anlarda. Sikindirik telefonumun mesaj hafızası dolana kadar pıtır pıtır yazıyorum. Gönderemiyorum belki kimseye, pek çoğunu da siliyorum hatta. Ama tek tük de olsa birikiyor. Bugün yolda dönerken kaydettiklerime baktım. İki tanesini yazayım istedim.

Sessizce tırmanıyorum merdivenleri. Bu tapınak seninle benim aramdaki tek köprü. Sana inanan bir ben kaldım, biliyorum. Basamaklar tükeniyor, adımlarım yankılanıyor, boş koridorlarda. Bir an ne oluyor, içim titriyor, gözlerim yaşarıyor, nasıl canımı yakıyor düşünceler. Anlıyorum ki yoksun, sen de çoktan terk etmişsin beni.  Durmuyorum, kurbanlar bırakıyorum sunağına. Orada olmadığını bile bile… Ben, düşünüyorum da, soğuk bir mermere tapıyorum aslında.

—000—

İsmail Star. Renkli göze ilk defa bu çocukta imrenmiştim. Ortaokuldan sonra gitti, kayboldu. O yılları düşüne düşüne Barlar Sokağı’na daldım. Bir köşede gördüm Süheyl Güner’i. İlk şiirlerimi yazmaya, kompozisyonu anlamaya, serimi düğümü çözümü ayırt etmeye başladığımda bu adam öğretmenimdi. Sessiz bir barda iki kişi oturuyorlardı. Belki diğeri de edebiyatçı… Müzik çalmıyordu barda ve Efes’ler masadaydı. Yürüyüp gittim önünden. Çok değil belki yirmi adım sonra bir çift gördüm. Saçları dökülmüş, şişmanca bir herif bebek arabası itiyordu. Yanında yine şişman eşi. Bunları bir yerden tanıyorum. Lisede benden nefret eden çocuk bu! Peri masalının prensi. Yanındaki de aynı sıralardan arkadaşımız, eşi olmuş. Bebekleri bile olmuş! Dayanamadım,  Mustafa‘yı aradım. Dedim neler oluyor, istila mı ettiler bu şehri anılarım? Hayır, dedi, onlar hep buradaydılar. Senin gözlerin açıldı sadece… Kapattım telefonu ve yürümeye devam ettim.

—ooo—

Çok düşündüm. Hayır, güzel olan ayakkabılar değil. İçindekiler.

Bir Cevap Yazın

