Dedemin Osmanlıca Ders Notları

osm01
Yıllar önce şu yazımda bahsettim dedeme ait yeni dokümanlar elde ettim sevgili okur. Babamın dedesinin yıllar önce, esaret dönüşü öğretmenlik yaparken tuttuğu sanılan ders notlarını içeren bir defter ve dedeme kardeşi tarafından yazıldığı düşünülen bir mektup geçti elime.

Geçenlerde Murat, Kars’tan döndüğünde beraberinde bizzat dedem tarafından yazılan çok değerli bir defter getirdi. Sağ olsun Şevket abim göndermiş bana. Mektup hariç diğer evrakların tamamı orijinal dokümanlar, fotokopi değiller. İçeriklerinin ne olduğu konusunda hiçbir fikrim yok. Ancak el yazması defterde çeşitli tablolar bulunuyor. Daha önce Mehmet Ayrancı‘nın koleksiyonunda çeşit çeşit Osmanlıca doküman görmüştüm. Ancak böylesine tane tane ve estetik yazılmış bir benzerini gördüğümü hatırlamıyorum. İşin güzel kısmı elimdeki defter tam 22 yaprak ve 44 sayfalık notlardan oluşuyor. Her biri itinayla çizilmiş tablolar ve cetveller içeriyor. Ancak ne yazık ki notların ne hakkında olduğunu bilemiyorum.

osm02

Görseli büyük boyutta görüntülemek için tıklayın.

Dedemin kardeşi tarafından kendisine yazılan bir mektup var. Bu mektubun tarihinin 18 Mart 1956 olduğunu anlayabiliyoruz. Ancak o tarihte neden Osmanlıca yazdığını bilemiyoruz. İçeriğinde ne olduğu hakkında da en ufak fikrim yok.

Şimdi bu dokümanları okuyabilecek birilerini araştırıyorum. Edebiyat bölümü mezunu olan, Osmanlıca okuyabilen pek çok tanıdığım var. Ancak dediğim gibi içerikler hakkında fikir sahibi olmadığımdan gidip bir akademisyene sormaya çekiniyorum. Bu yüzden ilk etapta, arkadaşlarımdan yardım istiyorum. Eğer yazanlardan bir şeyler anlayan sevgili okurlar varsa lütfen yorum bıraksınlar.

osm05

Görseli büyük boyutta görüntülemek için tıklayın.

 

osm04

Görseli büyük boyutta görüntülemek için tıklayın.

osm03

Görseli büyük boyutta görüntülemek için tıklayın.

Bir Cevap Yazın

