Bendeki Bu Japon Merakının Kaynağı

japanBende bir aşk var sevgili okur, onu hep gözler önüne yaşadım. Sen de biliyorsun. Bu blogda sık sık Japonları okudun. Samurayları anlattım, öykülerime serpiştirdim. Kısık gözlerine övgüler yazdım.

Bendeki bu Japon ve Japon kültürü sevgisinin annemden genetik olarak aktarıldığını geçen gün keşfettim sevgili okur. Annemin, henüz evlenmeden önce yaptığı bir el işini buldum. Kars‘tan dönerken yanlarında getirmişler. Burada yan tarafta gördüğünüz çalışma tamamen renk renk boyanmış süpürge çöplerinden yapılmış. Uzunluğu yaklaşık 70 cm. civarında. Dikkatle bakınca üzerindeki tarihi, 26.04.1987 olarak okuyabiliyoruz. Annem bu yaptığı Japon kıza bir de isim vermiş: MABİ. Aradan geçen neredeyse 29 yıla rağmen bu kadar sağlam kalabilmesine inan çok şaşırdım. Gerçi üzeri ve siyah kumaş zemini tozlarla kaplıydı ama nemli bezle dikkatlice temizledik.

Şimdi boyanmış süpürge çöplerini de bir kere daha dikkatlice vernikledikten sonra güzel bir çerçeve içerisinde yerleştireceğiz.

Bir Cevap Yazın

