Şişe Kesme Çalışmaları

4747778741_8c876a7b16Bu çok eski bir yazı aslında sevgili okur. Mazisi taa ayağımı kestiğim günlere kadar uzanıyor. İnternette bir gün cam şişeleri keserek kendine gayet güzel bir şişeden üretilmiş bardak koleksiyonu yapan bir adama rastlamıştım. O günden sonra bu iş hep kafama takıldı. Çok da beklemedim ve ilk denemeyi annemlere gittiğim bir gün Murat‘la yaptık.

Bir soda şişesinin üzerine cam kesme elması ile kusursuz bir çizgi çizdim. Nasıl yaptım bilmiyorum ama oldu. Daha sonra aşağıdaki videodaki olaylar oldu. İzleyelim:

camkesÇizme işleminden sonra videodaki gibi sıcak ve soğuk suyla muamele ediyoruz ve tık diye düşüveriyor şişe. Ancak elbette önemli olan burada şişenin üzerine kusursuz bir yuvarlak çizebilmek. Bunun için de yine biraz uğraştıktan sonra bir kılavuzlu kesme makinesi yaptım. Özellikle Frutti şişelerini kusursuz kesebildim. Ancak elbette bunun da geliştirilmesi lazım. Henüz vakit bulamadığımdan uğraşamadım. Ancak planım 33’lük bira şişelerini keserek küçük bir koleksiyon yapmak.

CamKesmeElmasJobo

Cam Kesme Elması

4121_buyuk

Sünger zımpara

Kestikten sonra asıl sıkıntı kesilen kenarların törpülenerek zararsız hale getirilmesi. Bunu da sünger zımpara ile yapıyoruz. Hemen her hırdavatçıda satılıyor. Dereceleri var bunların. 120 olanlar yeterli oluyor. Kestiğimiz şişenin ağzını içten ve dıştan güzelce törpülüyoruz.

Evet sevgili okur, işte yine hiç bir işine yaramayacak pek çok yeni bilgi öğrendin. Tüm bu işleri yaparken muhakkak bir koruyucu eldiven giy. Ayağında da muhakkak bir terlik ya da ayakkabı olsun. Sonra postu delme.

Bir Cevap Yazın

