O Ses Türkiye Bilmeze Yatmaları

o-ses-tc3bcrkiye-logoKasım ayının ortalarında, halen TV8’de yayımlanmakta olan “O Ses Türkiye” isimli yarışma programında yarışan bir yarışmacı hakkında bir haber gördüm: “Yarışmacının Çıkardığı Sesler Jüriyi şok etti!” Lan dedim ne yapmış adam? Videoyu izleyince Deyiş Devran Kılıç isimli yarışmacının, Türkiye’de yıllardır Hayko Cepkin‘in yaptığı gibi, bir rock parçasının içerisine kısım kısım brutal vokaller (ki brutal vokali ağa babalarından dinlemiş biri olarak brutal bile demek zor) ekleyerek, parçayı biraz daha deyis-devran-kilic-bir-derdim-var-7882764_x_oilgi çekici ve ekstrem hale getirdiğini izledim. Mor ve Ötesi’nin Bir Derdim Var Parçası‘nı bilirsin. Deyiş Devran, parçada üç ya da dört yerde ufak brutal çıkışlar yapıyor. Hayko Cepkin’in yaptığının aynısı. Bu videoyu Youtube’da bir yarışma programı olarak değil, normal bir kayıt olarak izlesen şaşırmazsın yani. Hadi bizim basının distortionu biraz fazla Rock müziği, Metal müziği hala “şaşırılacak, alışılagelmişin dışında bir tür” olarak nitelemesine alıştık. Ama bir ses yarışmasının jürilerinin şaşırması?

Programın videosunu izleyelim önce.

Murat Boz‘un yüzündeki o şaşırmış ifade dikkatini çekti değil mi sevgili okur? Neden? Neye şaşırıyor? Bunun neyin ilk defa duymuşluk şaşkınlığı? En az kendisi kadar ünlü bir isim olan Hayko Cepkin’i hiç mi duymamış? Ülkenin müzik piyasasını hiç mi takip etmiyor? Hadi duymamış diyelim. Konservatuvar mezunu birinin, bir ses yarışmasında jüri olan birinin, hayatında hiç brutal vokal duymamış olmaması nasıl bir durumdur?

nergal

Nergal

O Ses Türkiye formatı, The Voice‘un Dünya’daki çeşitli ülkelerde yayımlanan bölümlerinde, yarışmacılar metal de dahil onlarca farklı tarzda söylüyorlar. Polonya’da yayımlanan yarışmanın birkaç sezon önce jüri üyelerinden birisi, Dünya metal sahnesinin en ekstrem metal gruplarından birisi olan Behemoth‘un vokali Nergal idi. Bu açıdan bakınca bizde yayımlanan yarışmada galiba en donanımlı ve en seçilebilir jüri Athena oluyor, yani Hakan ve Gökhan kardeşler. Dört jüri içerisinde yurt dışında albüm yapan, yurt dışında bunlar kadar çalışmış ve hemen her tarz hakkında fikri olan bir başkası daha yok. Belki Hadise diyeceksin. Yanlış. Tek avantajı zamanında babasının işçi olarak Belçika’ya göçmüş olması. Beyaz Show‘a ilk çıktığı programı bulup izle. Şimdi olduğundan daha fazlası değil.

Neyi eleştiriyorum? Bizdeki yarışmanın, üstelik kaç sezondur yayımlanıyor, halen daha yapmacıklığını atamamasını eleştiriyorum. Yarışmacıların neredeyse ön elemeden yarışmaya çıkarıldığına inanıyorum

cengiz.jpg

Cengiz Tural

bazen. Arada çok iyi söyleyenler çıktığında ise jürinin yaptığı alakasız yorumlar çileden çıkartıyor. Metal müziğin hala şaşırılacak bir şey olarak algılanmasını eleştiriyorum. Lan ekmek çarpsın ki “uyuyan yılanı uyandırdın” diye şarkı söyleyen Gülşen‘i duyduğumda ben daha çok şaşırıyorum. Ancak hiç mi iyi yanı yok O Ses Türkiye’nin? Var abicim: Orkestrası. Yurt dışındaki benzerlerini izliyoruz sürekli ama bizdeki kadar iyi bir orkestra yok sevgili okur. Bizdeki orkestrada ise herkesin gözdesi, davulcu Cengiz TURAL. Hususi olarak oturup drumcam videolarını izliyoruz. Helal olsun.

Neyse, uzun süre sonra ilk defa bir kritik yaptım. Yazıya konu olan Deyiş Devran isimli yarışmaya başarılar dileyerek bu yazıyı bitiriyorum.

Bir Cevap Yazın

