Puslu Kıtalar Atlası ve D&R Deneyimim

02Biliyorsun sevgili okur, Türk Edebiyatı’nda en sevdiğim yazar İhsan Oktay Anar‘dır. Bak, en sevdiğim yazarlardan biri demiyorum, en sevdiğim diyorum. Bu blogda İhsan Oktay Anar ve eserleri hakkında onlarca yazı bulup okuyabilirsin. İstersen dene, üşenme, sol üstteki arama kutusuna İhsan Oktay Anar yaz.

Puslu Kıtalar Atlası, İhsan Oktay Anar’ı Türk Edebiyatı’na kazandıran eserdir. Halen baskısı yapılan bir kitaptır ve hala peynir ekmek gibi satmaktadır. Şu yazımı hatırlıyorsun, İlban Ertem tarafından çizgi romanı bile yapıldı bu müthiş eserin. Geçtiğimiz gün, nihayet kitabın ilk yayımlanışının 20. yılı şerefine, özel, ciltli bir baskısı yapıldı. Böyle bir özel baskıyı almamak olmazdı, olamazdı.

00

D&R‘dan kitabın, çizgi romanının ciltli ikinci baskısı, 20. yıl özel baskısı ve yeni ön kapaklı 54. baskısını sipariş ettim. Çizgi romanın birinci baskısını ne yazık ki karton kapak olarak basmışlardı. O yüzden bu ikinci ciltli baskıyı da almak şart oldu. Siparişi verdim ve üç gün içerisinde paket geldi, ama nasıl bir paket geldi 😦 Küçük bir havalı poşet içerisine üç kitabı sıkış tepiş doldurup göndermişler. Bu sıkıştırma sonucu 20. yıl özel baskısının özel kapak kılıfı yırtılmış, içten cildi ezilmiş. Yeni ön kapaklı 54. baskının ise cildi bozulmuştu. İlban Ertem’in çizdiği 2. basım ciltli çizgi romanın arka ve ön kapağında ise çok kötü ezilmeler oluşmuştu. Ben biraz şaşkınlık, biraz da sıkkınlıkla D&R müşteri hizmetlerini aradım. Oradaki görevliye sıkıntımı anlatıp ürünleri geri göndermek istediğimi söyledim. Görevli bana bir kargo numarası verdi. Gidip Yurtiçi Kargo‘dan bana gelen paketi karşı ödemeli olarak aynen geri yolladım.

03

Aradan yaklaşık 10 gün geçti. Üç defa müşteri hizmetlerini aradım. Ancak yalnızca bir defasında yeni ürünlerin tedarikçiden beklendiği bilgisini alabildim. Son gün aradığımda sistemde herhangi bir bilgi gözükmüyor dediler yine. O gün akşam eve geldiğimde, bu sefer büyükçe bir kutu içerisinde birkaç hava yastığıyla desteklenmiş ve sıkıntısız sorunsuz üç tane kitapla karşılaştım. Yalnız kutunun etiketinde İDEFİX yazıyordu 🙂

0120. yıl özel baskısı çok şık olmuş. Özel bir ciltli kapak ve yaldızlı kılıfı çok güzeldi. İnsan eline aldığında çok kıymetli bir eseri eline aldığını anlıyor gerçekten. Kitabın içerisindeki bölüm arası görselleri de renklendirilmiş.

Evet, böylece Puslu Kıtalar Atlası’nın Türkiye’de basılmış tüm versiyonlarını elde etmiş oluyorum. Ah bir rüya, belki bir gün ilk baskısını ya da en azından ikinci veya üçüncü baskısını da bulabilirim. Geriye edilecek tek bir dua kalıyor: İhsan Oktay Anar’ın yeni kitabı daha fazla gecikmesin!

Bir Cevap Yazın

