Hafta Sonu* Mevzuları

Enteresan değil mi sevgili okur? Hafta içi çalışıyoruz. Ne için? Hafta sonunu biraz daha güzel yaşayabilecek kadar paramız olması için. Evet, bu çok basit, çok yüzeysel, insanın hemen ilk anda düşünmeden ortaya atabileceği bir düşünce. Şimdi halen düşünüyorum, kendime hak veriyorum. Ah bu para!

1-a-fistful-of-dollars-1964Pazar sabahı seni saat 09.30’da yataktan ne kaldırabilir sevgili okur? Beni TRT 1’deki western kuşağı kaldırıyor her pazar sabahı. TRT’ye buradan sevgilerimi gönderiyorum. Müthiş bir hizmet. Her hafta başka bir western klasiğini izleyebiliyoruz. Mesela bu hafta A Fistful Of Dollars (Bir Avuç Dolar) vardı. En az beş kere izlemişimdir, üşenmedim, sıkılmadım; bir kere daha izledim.

Sonra haftalardır salonda toplanmayı bekleyen tüm o dergi, kağıt, ıvır zıvırları topladım, toparladım. Akşam saat 19.00’da Efendi Band‘in stüdyosuna konuk olacaktım. Aykut, yurt dışında olduğu için gruba provasında ben eşlik edecektim. Grubun parçalarına çalışmaya başladım bu yüzden. Sen belki, henüz duymadın Efendi’nin tüm şarkılarını. Ama benim favorim “Olmaz mı?” isimli parça. Dinlemesi, söylemesi ve en önemlisi çalması çok zevkli bu parçayı.

“Söyle şimdi sen, bir kalbin seğirmesi,
Zamanı durdur mu hiç?
Küçük bir gülümseme açınca gökyüzünde,
Dünya değişir mi?
Olmaz mı şu sana bakan gözlerimle baksam hayata?”

Bir diğer efsane parçaları da “Unutmak“. Bak işte bunun bir klibi var. Eğer biraz şiire, yer altı edebiyatına ilgin varsa muhakkak Ali Lidar ismini duymuşsundur. Bu ismin grubun önüne geçmesini istemiyorum gerçi, ama Unutmak’ın klibin de Ali Lidar oynuyor. İşte klip şu:

Şarkının ilk kısmı, oldukça sakin, yalın geçiyor. Ancak ortasından itibaren çok gaz bir kısım başlıyor. İtiraf etmek gerekirse ben bu gazın farkına, aylar sonra şarkıyı davulla çalmaya başlayınca fark ettim. Diğer grup üyelerinin affına sığınarak, Aykut ve Alper’in şarkıya katkılarının olağanüstü olduğunu söylemek studzorundayım. Hepsi arkadaşım olduğundan, yeri gelmişken açık açık söyleyeyim: Grubun Roxy‘den sonra yaptığı en doğru hamle gruba bir klavyeci, hem de benim bulduğum bir klavyeciyi, dahil etmeleri oldu 🙂 Gurur duyuyorum dostlarımla. İki saat sürdü prova. Keyifliydi benim açımdan. Aynı nakaratı defalarca çalmak benim için de muhteşem bir tecrübe oldu 🙂

Stüdyodan sonra Kıraathane‘ye geçtik. Burada ilk defa bir plak gecesi yapılacaktı. İçeri girdiğimizde mekanın tamamen dolu olduğunu gördük. Pikapların başında ise taa Nisan 2011’de tanıştığım Murat Hoca vardı. Muhteşem parçalar seçmişti Murat. Gece boyunca pek çok farklı tarzdan, onlarca güzel şarkı dinledik. Bu çok özel bir şey. Neden? Aynı şarkıları Winamp’tan mp3 olarak çalamaz mıydık? Çok daha kolay olmaz mıydı? “Seksenler gecesi” yaptığını iddia eden gece kulüplerinin, barların yaptığı şey bu değil mi? Aynen, bu. CD’den “Anlamazdın” dinlemekle o hava yakalanmıyor, bu kesin.

Plak dinlemek sadece marjinal bir tavır değildir aslında. Plak, dijital müzikte kısmen hissedebildiğimiz o duygunun, ruhun, analog duruşudur. Analog cihazlar bugün halen üretiliyor ve müzisyenler, müzikseverler tarafından kullanılıyorsa işte sebebi de budur. Tamamen analog şartlarda üretilmiş tüm o yetmişler müziğini, bugün “müziğin gerçekten yapıldığı” dönemler olarak dinliyorsak işte bu, analog müziğin yadsınamaz gücüdür.

Ancak elbette değişmeyen bir şey var, dijital müzik, neresinden bakarsanız bakın, analog müzikten daha ucuzdur. Alması da ucuzdur, kopyalaması da ucuzdur, çalması da ucuzdur.

Yeni haftanın başlayacak olmasını düşünmek, beni çıldırttı pazar gecesi. Belki de çok uzun süre ilk defa, bambaşka bir sebepten dolayı, uyuyamadım saatlerce. Benim uyuyamadığım geceler, genelde başka kötü düşüncelere kapıldığım geceler oluyor, beynimin düşünmeyi bırakmasını istediğim anlar oluyor. Ancak o gece, ertesi gün Bilecik’e gideceğimi düşünerek canımı sıktım. Kendi ellerimde sıktım canımı.

* “Haftasonu” şeklinde yazdım yıllarca. Halen de o şekilde yazıldığını düşünüyorum. Ancak TDK’ye göre doğrusu “Hafta sonu” şeklinde.

Bir Cevap Yazın

