Göğün Mavi Kabuğu

Sevgili dostum Selçuk, yeni yıla yepyeni bir kitapla merhaba dedi: Göğün Mavi Kabuğu. Selçuk, bu masalı  biz askerdeyken yazmıştı. Daha önce yayımlanan Rüya Dalgıçları serisinin iki kitabından farklı olarak, bu sefer bir posta saksağanının başından geçen olayları okuyoruz.

Kitap diğer iki kitaptan biraz daha ince. Rüya Dalgıçları serisi bana daha fantastik gelmişti. Ancak bu yeni kitap ise betimlemeler bakımından benim çok daha hoşuma gitti. Ayrıca, karakterlerin kuş olmasından dolayı üretilmiş zekice kelime gmk01oyunları ve eğlenceli espriler var.

Göğün Mavi Kabuğu’nun, yazarın ilk kitabından bir diğer farkı ise kullanılan görseller. İlk iki kitabın çizeri Meltem Şahin idi. Bu yeni kitabı Mustafa Delioğlu resimlemiş. Üslup tamamen farklı. Çok ustaca yapılmış işler. Ancak kendi adıma ben ilk iki kitapla özdeşleşmiş o çizimleri daha çok seviyordum.

Bu masalda, dünyaya ayağına bağlı bir mesajla gelen küçük bir saksağanın, ayağına bağlı bu mesajın gerçek sahibini ararken başına gelen olayları okuyoruz.  Saksağanın önce Dünya’daki son krallığa yaptığı yolculuğa, sonra da birbirini çok seven bir çiftle tanışmasına şahit oluyoruz. Sonuçta mesajda ne yazdığını öğreniyoruz ve bir çocuk masalında bulmayı pek de ummayacağımız bir mesaj gmk04yüzümüze çarpıyor. Afallıyoruz.

Selçuğun askerdeyken yazdığı satırlar arasından birkaç tanesini mimliydi. En azından benim için.

“Ben de bu veriler ışığında gözlem yapmak için şehrin en yüksek binasını seçtim ve insanlar arasındaki boynu bükük tekleri bir kenara koyup çiftleri gözlemlemeye koyuldum.”

Can Çocuk Yayınları‘ndan çıkan “Göğün Mavi Kabuğu”, küçük kuzeniniz, minik yeğeniniz, komşunuzun ilkokuldaki sevimli kızı ya da arkadaşınızın yaramaz oğlu için alabileceğiniz harika bir masal kitabı olabilir.gmk02

Selçuk Ceylan’ın halen yayımlanmış 3 tane kitabı bulunmaktadır. Can Çocuk Yayınları’ndan çıkan tüm kitaplarına seçkin kitapçılardan ulaşabilirsiniz.gmk03

Bir Cevap Yazın

