Bir YDS Hikayesi

ydsYDS‘ye iki ay önce başvurmuştum. Sürekli erteleye erteleye, nihayet sınava hiç çalışmadan sınav gününü getirdim. Cuma gecesi unutmak istemeyeceğim rüyalar görmüştüm. Cumartesi sabahına, güne ve gerçek hayata başlamanın üzüntüsüyle uyandım. Can sıkıntısıyla Facebook’a baktım. O esnada tarih dikkatimi çekti: 26 Mart. Lan iyi de 27 Mart’ta sınav vardı? Yani ertesi gün! Ahh. O gün hiçbir şey yapmadım. Çünkü annem Kars‘tan gelmişti ve onu görmeliydim.Böylece gün bitmiş oldu.

Cumartesiyi pazara bağlayan gece saatin bir saat ileri alındığına emin oldum. Alarmı hem telefonda hem de çalar saatte kurdum. Ertesi sabah 8’de uyanacak, üstümü başımı hazırlayıp yola çıkacaktım. Sabah tam da planladığım saatte uyandım. Çok dinçtim. Pazar günü erken kalkmama rağmen şaşılacak derecede iyiydim. Üstümü başımı giydim. Sınava giriş belgemi aldım. Sınava bozuk para götürmek yasak olduğu için kağıt para bile aldım yanıma.

Sabahın ayazında düştüm yollara. Lan nasıl soğuk anlatamam. Sağda solda tek tük insanlar, çoğunluğu da  öğrenciler, ya üniversiteye gidiyorlar. Ya da üniversiteden taraf geliyorlar. Okula yaklaştıkça insanların elindeki sınava giriş belgelerini görüyorum. Heh diyorum, sınavın başlama saatine daha var o zaman. Neyse, hızımdan azaltmadan Anadolu Üniversitesi‘ne giriyorum. ÖSS’ye girdiğim fakülte, Hukuk Fakültesi‘ne gidiyorum yine. Kapıda küçük bir kuyruk var. Yanaştım ve  beklemeye başladım.

Bir polis beni işaret etti. Gülümsedim gittim yanına, kolay gelsin, dedim. Sağolun, dedi. Lütfen montunuzun önünü açar mısınız, diye sordu. Açtım. Omuzlarımı, paçalarımı, kemerimi yokladı. Sonra, kolay gelsin, diyerek içeri bıraktı. Arka tarafta bir başka görevli, kimliğinizi görebilir miyim, dedi. Dondum. Şok geçirdim. Elimi alnıma vurdum. Kimliğimi evde unutmuştum. Adama dönüp, saat kaç, diye sordum. Dokuzu on geçiyor, dedi.

Sessizce önümü kapatıp düştüm yola. Geldiğim onca yolu titreye titreye geri döndüm. Kendime ve dalgınlığıma bildiğim her şekilde sövdüm. Eve geldim, telefonu kapattım ve uyudum.

Bir Cevap Yazın

