Sarıkabadayı’nın Klibindeki Baykuş

Evdeki televizyonda HD uydu var. Dahili. Ama lanet şey, TRT’nin HD yayınlarını göstermiyor. Ben, tuttum bunda tüm müzik kanallarını art arda sıraladım. Eve gidince, haberler bittiğinde müzik kanallarını gezmeye başlıyorum. Şu son günlerde de çoğunlukla rastladığım klip ise Soner Sarıkabadayı‘nın TAŞ isimli parçasına çektiği anlamsız klip oluyor. Bir kanalda biterken diğerinde başlıyor adeta.

guş

Soner Sarıkabadayı’nın Baykuşu

guş2

Klipte oynayan meçhul kız

SS, “Taş!” dediği anda ekrana gelen turuncu hatundan gözlerini alabilip klibi biraz izleyebildiysen sevgili okur, anlamsız yere ortaya çıkan bir baykuş göreceksin. Ne alaka? Neden? Ben bir alaka kuramadım. Ama bu baykuş bana bir şeyler hatırlattı. Baykuşun bizim için anlamı çok büyüktür bilirsin. Çünkü Deftones‘un efsane albümü Diamond Eyes‘ın maskotu da bir baykuştu! Bak alakaya! Dört sene önce albüme adını veren parça Diamond Eyes’a klip çekildiğinde nasıl da gözlerimiz dolu dolu izlemiştik. Ah.

Deftones bunu bir simge olarak kullandı. Şarkı sözünden albüm tasarımına ve klibin senaryosuna kadar her şey müthiş uyumluydu. Sarıkabadayı’nın klibinde ise anlaşılan tüm olay, isimsiz (ve ne hikmetse adı hiçbir yerde geçmeyen) güzelin yakın çekimlerine odaklanmış.

guş3

Deftones’un baykuşu

guş4

Deftones klibindeki kız

Baykuşların boş yere ve anlamsızca kullanılmasına karşı çıkanların blogu, My Resort’tan bu gecelik bu kadar. Sevgiyle kalın 🙂

Bir Cevap Yazın

