Bu Yazın Son Günü

agust01

Yeni evin en güzel yanı Dolunay’ı

Yazın bitmesine daha 10 gün var ancak bu ay, dolunay gecesinde, yaz benim için bitmiş oldu. Bu geceleri hayatımın güzel anlarına denk gelmesi, her ay bir gece de olsa mutlu olma imkanımın olması, artık dolunayları beklenir zamanlar haline getirdi. Bu kadar uzak kalmışken, emin olduğum tek şey artık kabuk bağlamış olduğum.

Yeni eve iyice yerleştim. Bitti mi? Hayır. Okumayı öğrendiğim 7 yaşından beri biriktirdiğim, neredeyse yirmi yıllık, kitap birikimini bir odaya sığdırabilmek çok zor. Ve biraz da masraflı açıkçası. Ancak sonuçta ortaya çıkan görüntü gayet tatmin edici. Sanırım doğru kelime bu: tatmin edici.

agust04

agust05

Bu üçünü yeni alıp yan yana sabitledim

Bu kitapları düzenleyebilmek için dört tane ilave kitaplık almak gerekti. Bunlardan bir tanesi değerli dostum Utku‘nun sayesinde oldu. Diğer üç tanesi ise internette bulabildiğim en ucuz ve kargo bedava olan kitaplıklardı. Buna rağmen gayet iyi çıktılar. Kolayca montajını tamamladım ve üçünü bir birine sabitledim. Son olarak davulu da kurduktan sonra, odanın tek eksiği kaldı: HALI.

agust06

agust03

Akordeon aldım. Ömer Burak‘ın orijinal İtalyan Paolo Soprano marka akordeonunu aldım. Beyaz renk ve sedef kakmalı. Muhteşem görünüyor. Kutusu var ama güzel bir kılıf almak da şart. Her enstrümanıma bir isim veriyorum. Ama akordeona bir isim vermedim henüz. Bir dolunay gecesi almış olmamdan dolayı, hangi ismi versem yakışmayacağını düşünüyorum. Bekliyorum, kendiliğinden çıkacak umarım.

agust07

Akordeonla yapmak istediğim şey bir birinden güzel Çerkez melodileriyle Kafkasya’nın diğer güzel halk dansları melodilerini çalmak. Eh yakın zamanda birer ikişer videoları yüklerim buralara.

agust02

Bu yeni evde irili ufaklı pek çok şey yaptık. Mesela bir tane lambader yaptık. Eski evdeyken bir ayna almıştım. Bu aynayı muhafaza etmek için bir de eğreti kasa vardı. O zamandan beri bu kasayı atmadım. İşte o kasanın parçalarını ve çuha ipi kullanarak bir lambader yaptık.  Bu aslında çok da zor olmayan bir teknik. Çuha ipini şeffaf tutkala buladıktan sonra bir balonun üzerine rastgele sarmaya başlıyoruz. Tutkalın etkisiyle çuha ipi sertleşecek ve kalıp gibi kalacaktır. Balonu patlattıktan sonra üzerine bir de vernik atarsanız taş gibi oluyor.

Lambaderin zaten en sıkıntılı kısmı burası sayılır. Bundan sonra daha kolay. Tercihinize göre birkaç parça çıtadan ayaklık yapabilirsiniz. Ben uzun bir sunta parçasını yeterli uzunluklarda keserek bir idam sehpası şeklini verdim. Bunları da kelebek somunlu vidalarla tutturdum. Elektrik tesisatı zaten basit bir iş.

agust08

agust09

Her yazı bittiğinde bir sonraki yazının ne olacağını düşünüyorum. Geçen ay elime geçen plaklarla ilgili bir yazı olacak, hatta Alper‘in müthiş bir sitemine yer vereceğim orada. Beklemede kalın. Sevgiler.

Bir Cevap Yazın

