Pentagram – MMXII Plağım

pent01Şu yazımda, bu yıl doğum günümde hediye edilen iki plaktan ilkini anlattım. Bu yazıda da Pentagram‘ın MMXII plağından bahsedeceğim.

Yıllar önce, Pentagram MMXII’yı çıkardığında epey heyecanlanmıştık. Sonuçta, çok uzun süredir beklediğimiz bir albümdü. Pentagram sevsin sevmesin herkes, muhakkak bu albüme bir kulak verecekti çünkü. Türkiye’nin ismi en çok duyulan metal müzik grubu olmanın herhalde en büyük avantajı da budur.

Albümle ilgili çok kapsamlı bir incelemeyi 2012 yılının Mayıs ayında yazmışım. Kendim yazdım diye demiyorum, daha kapsamlısını da bu zamana kadar okumadım. Bu albüm, ilk önce CD formatında yayımlandı. Daha sonra CD ve DVD formatında yayımlandı. Taa o zamandan beri istediğimiz bir şey vardı: Plak olarak da yayımlanması. Albümün plak formatında basıldığını ve dr.com.tr‘de satışa çıktığını gördüğüm gün sepete eklemiştim. Gel zaman git zaman, nedendir bilmiyorum, bir türlü satın almadım bu albümü. En az on tane daha başka albümle birlikte satın alınacaklar arasında bekleyip durdu.

pent05

İşte bu bekleme süresi Betül ve Şevkiye sayesinde bitti 🙂 Canım arkadaşlarım, blogun “Plaklarım” kısmına girip sahip olduklarıma bakmışlar. (Bakmışlardır kesin) Daha sonra Betül, albümün çıktığı sene olan 2012’de, birlikte laboratuvarda çalışırken dinlediğimiz şarkıları hatırlayıp bu albümü almalarını sağlamış.

pent02

Pentagram’ın Brezilya’da basılan korsan “Popçular Dışarı” albümünü saymazsak, bu plak Türkiye’de basılan ilk resmi Pentagram albümüdür. Dolayısıyla Türk Metal müzik tarihinde de önemli bir yeri vardır. Gatefold yani açılır kapak olarak basılması çok iyi olmuş. CD’nin kartonetinde yer alan tüm bilgiler, şarkı sözleri ve konsept fotoğrafların tamamı plak kartonetinde de yer alıyor.

pent03

Albümü alıp eve geldikten sonra Alper‘i de davet ettiğim bir akşam, Alper o ana kadar fark etmediğim çok önemli bir detayı fark etti: Plakta iki şarkı eksikti. Doğru ya! Albümde 3 tanesi Türkçe olmak üzere toplam 10 tane şarkı varken, plakta 1 tanesi Türkçe olan toplam 8 tane şarkı yer alıyordu. Pentagram, yayımladığı ilk resmi plağına Doğmadan Önce ve Uzakta isimli şarkılarını koymamıştı. Doğmadan Önce, albümdeki en iyi şarkılardan birisiydi bana göre. Koyamamaları çok büyük bir hata olmuş. Ayrıca bu durum, Alper için büyük hayal kırıklığı oldu.

pent04

Yazıyı, plağa koyulmayan güzelim şarkı Doğmadan Önce ile bitiyorum:

Bir Cevap Yazın

