Bu Sıralar In Flames’te Bir Şeyler Oluyor

in-flames-bandheader-940x300

Hayatımızda kime değer versek, kime aşık olsak giderek çıtayı düşürüyor sevgili okur. Yerlere göklere koyamadığımız, gönüllere sığdıramadığımız gruplar hep tırtlıyor, üzüyorlar bizi. Benim In Flames sevdam da işte bu şekil, giderek tırtlayan bir sevda.

Bir önceki albüm Siren Charms‘ı zorlaya zorlaya dinliyordum. Dead Eyes gibi parçalar vardı sonuçta hala. Ama eninde sonunda bize yine Whoracle yolları gözüküyordu. Tüm bu süreçte biricik davulcu Daniel’in ayrılması beni kedere boğmuştu. Ben bu haberi bloga 2015’in Kasım ayında girmişim. Aylarca yeni davulcunun kim olabileceğini düşündük durduk. Ama açıklanan bir isim olmadı. Bunun için biraz daha beklememiz gerekecekti.

Biz öyle başka deryalarda yüzerken, grup 2016’nın Ağustos ve Eylül aylarında iki yıldır biriktirdiğini püskürtmeye başladı kulaklarımıza: Youtube’da resmi In Flames kanalından, Nuclear Blast kanalından, ardı ardına yeni bildirimler yağmaya başladı. Yepyeni iki albüm müjdeleniyordu. O kadar fazla materyal yayımlandı ki bunları kronolojik olarak listeleyeceğim. Oturup tek tek youtube’dan yayım tarihlerine baktım. Öyle bir yerlerden kopyala yapıştır değil yani, kendi yazdım. Yayımlanan materyal ve Youtube linki şeklinde veriyorum:

  1. Everything’s Gone – Performans Video (Sounds From The Heart Of Gothenburg) – 2 Ağustos
  2. Take This Life – Performans Video (Sounds From The Heart Of Gothenburg) – 22 Ağustos
  3. The End – Yeni albümden ilk parça – 26 Ağustos
  4. The Truth – Yeni albümden ikinci parça – 26 Ağustos
  5. The End – Lirik Video – 29 Ağustos
  6. The Truth – Lirik Video – 13 Eylül
  7. The Chosen Pessimist – Performans Video (Sounds From The Heart Of Gothenburg) – 16 Eylül
  8. The End – Video Klip – 19 Eylül
  9. The Truth – Vide Klip – 23 Eylül
  10. Only For The Weak – Performans Video (Sounds From The Heart Of Gothenburg) – 30 Eylül
  11. YENİ DAVULCU AÇIKLANDI – 3 Ekim
  12. Through My Eyes – Yeni albümden üçüncü parça – 14 Ekim

Yeni albümden çıkan yepyeni parçalar sarı renkle belirtildi. Yeni klipler kırmızı renkle belirtildi. Sounds From The Heart Of Gothenburg albümden olan performanslar mor renk ile belirtildi.

in-flames-battles_1500px

Yeni albüm Battles, 11 Kasım’da yayımlanmadan önce hali hazırda üç şarkı Youtube’dan paylaşıldı. Bunlardan ilki olan The End, şu anda sadece audio track olarak bile bir milyondan fazla kere dinlendi. The End ve The Truth parçalarına hem lirik video hem de video klip çekildi. In Flames tarihinde ilk defa iki In Flames parçasına bağlantılı klipler çekildi. Yani The End bittikten sonra The Truth, bir öncekinin devamı şeklinde kurgulanarak çekilmiş. Üç aşağı beş yukarı son yon yıldır bütün In Flames kliplerini çeken Patric Ullaeus çekmiş bu klipleri de.

Yayımlanan üç parçayı da çok beğendim. Yalnızca The Truth’daki çocuk korosu kısmını gereksiz buldum. Üç parçada da gayet güzel melodiler yer alıyor. Bu parçaların davulları da bana fazlasıyla Sounds Of A Playground Fading albümünü anımsattı. Dolayısıyla Kasım ayında çıkacak yeni albümden epey ümitliyim. Umarım aradaki bu soğukluk biter de yeniden kulaklarıma dolar In Flames.

theendinflames-2016

in-flames-2016Grubun promosyon işlerini kim planlamışsa helal olsun. Ben hiçbir In Flames albümü öncesinde böylesine tanıtım görmedim. Grup lönk diye yepyeni bir live albüm çıkardı ve yeni albümünden üç parçayı yayımladı, yetmedi dört tane live iki tane de video klip yayımladı. Şu anda bu saydığım 12 materyalin toplam izlenme oranı (korsan yüklemelerle birlikte) on milyonu geçmiş durumda. Tek başına bir ses dosyasının bir milyondan fazla dinlenmesi bile büyük bir olay.

Grubun yeni dönemde İsveç’ten kopup gözünü Amerika’ya diktiğini görmek biraz üzdü. Evet, kendi çapımda üç döneme ayırdığım In Flames tarihinde, dördüncü bir yeni dönem başlıyor. Grup tarihinde ilk defa kıta dışından bir resmi üye, hatta bırak kıtayı, İsveç dışından bir üye aldı: Joe Rickard. Yeni davulcumuz Joe. Daha önce çalıştığı grupları hiç duymamıştım. Metal Archives’ta da bu gruplara dair hiçbir bilgi yok. Kim istedi, nereden duydular da gruba aldılar bilemiyorum. Ama elbette yakında detaylar belli olur röportajlar çıkmaya başlayınca.

8a29c6cffd797d371a3006b69526cc619d2b59fa

Sounds From The Heart Of Gothenburg, grubun efsane konser DVD’si In Live We Trust‘tan sonra yayımladığı ilk Blu-Ray, ikinci DVD ve üçüncü konser albümü olma özelliği gösteriyor. Aslında Temmuz’un ilk günü duyuruldu. Albümü bu yazının içerisinde kısaca yorumlayayım. Albüm toplamda 20 parçadan oluşuyor. Taa 7 Kasım 2014’te İsveç’te Gothenburg’da Scandinavium isimli mekanda kaydedilmiş. Yaklaşık bir buçuk saat uzunluğunda. Daniel Svennson‘un son defa çaldığı albüm olması bakımından çok önemli. Albüm plak, dvd, bluray ve audio cd formatında yayımlandı. Albümde yer alan yirmi parçadan zaten dört tanesi Youtube’da Full HD olarak var. Ben indirdim bile. Siz de indirin. Albümün parça listesinde yer alan yirmi şarkı, ağırlıklı olarak son albümlerden seçilmiş. En eski şarkı olarak Resin var. Taş gibi çalmışlar, helal olsun. Albümdeki tek eksik şey Anders‘in yetersiz vokalleri.

Geçtiğimiz günlerde grubun eski gitaristi Jesper, muhtemelen alkollü olarak Facebook’ta bir post atmıştı. Sonradan sildi gerçi. Bu postta In Flames’ten batan gemi olarak bahsediyordu ve Anders’in kötü bir vokalist olduğunu söylüyordu. Epey bir tepki gördü doğal olarak.

jesper

Ben bu albümü plak olarak almayı planlıyorum. Umarım kısa sürede Türkiye’ye gelir.

Hali hazırda yayımlanmış olan albümden sonra, birkaç hafta içerisinde yayımlanmış olacak 12. stüdyo albümü Battles’ı heyecanla bekler oldum. Yayımlanan ilk üç parça hiç beklemediğim şekilde gayet iyi olunca albümün geri kalanı epey merak uyandırdı bende. Elbette bu albüm çıktıktan sonra ayrı bir inceleme yazısı yazacağım.

Son olarak Aralık ayında yayımlanacak yepyeni bir materyal var ki, insafsızlığın, Allahsızlığın çok güzel bir örneği: 1993-2011 Boxset. Evet, yayımlanan tüm In Flames albümlerinin plak versiyonlarını içerecek devasa bir box set yayımlanacak. Toplam 13 plaklık bu boxsetin içerisinde kimbilir daha neler olacaktır. Muhtemelen sınırlı sayıda üretileceği için de fiyatı çok büyük ihtimalle astronomik olacaktır.

Çok kapsamlı bir yazı oldu olmasına, ancak yine de unuttuklarım olmuştur. Hatırladıkça eklemeler yaparım. Buraya kadar okuduysan çok öpüyorum.

EKLEME: 05.11.2016. Grup dün yeni bir şarkı daha paylaştı.

Konser albümünden de bir video sızmış.

Bir Cevap Yazın

