Dissection – Reinkaos Plağım

rein01
Bu yazı, bu yıl içerisinde yazacağım son yazı olacak sevgili okur. Geleneksel hale gelmiş “Yılımın Özeti” yazısını saymıyorum elbette. 

Ankaralı metalci dostlarla buluşmamızı anlatmıştım şu yazıda. Bu yazıyı da, o gün tanıştığım ve yıllar sonra nihayet Dissection‘ın Reinkaos albümünü, elde edilebilecek en iyi formatta, Limited Picture Disk ve CD olarak edinmemi sağlayan kişiye ithaf ediyorum: Nehri‘ye, Türkiye’nin en büyük Dissection fanı ve ülkedeki muhtemelen en geniş Dissection koleksiyonuna  sahip olan kişiye.

Nehri’ye “Abi ben de Dissection’ı çok seviyorum” dediğimde suratıma baktı ve öylesine bir gülümsedi. Ben bu gülümseyişi biliyordum. Çünkü birileri de bana “Abi ben Sabhankra’yı çok seviyorum” dediğinde, aynen böyle gülüyordum.

rein00Dissection’ın, 2006 yılında yayımlanan son albümü Reinkaos’u ilk defa ne zaman dinledim hatırlamıyorum. İlk dinlediğim şarkı Black Dragon idi. Sonra inanılmaz keyif aldığımı fark edip devamında gelen Dark Mother Divine‘ı keşfetmiştim. Baktım albüm gidiyor, hemen internetten tamamını indirdim. Starless Aeon, Maha Kali, God Of Forbidden Light ve diğer parçalar… Bunların her biri birer başyapıttı! Kısa süre sonra anladım ki albümde boş şarkı yok. Dissection’ın son albümü Reinkaos, aslında bir başyapıttı!

Albümle ve grupla ilgili anlatılacak o kadar çok şey var ki. Tamamını öyküleştirip anlatsam yazı, amacının çok ötesine geçmiş olacak. O yüzden çok çok kısa özetleyerek, bu yıldan bana kalan son güzellik olan, Reinkaos Limited Picture Disk’e geleceğim. Reinkaos, Dissection’ın 2006 yılında yayımlanan son albümü. Dissection, biraz araştırıp okuyunca Dünya’nın ne ilginç ve en ekstrem gruplarından birisi olarak karşımıza çıkıyor. Jon Nödtveidt, 1998 yılında bir cinayete karışıp hapse girince grup 2004 yılına kadar beklemede kaldı. Jon, 2004 yılında hapisten çıkınca “Rebirth Of Dissection” adıyla bir konser düzenlendi ve biletlerin tamamı satıldı. Grup efsane bir geri dönüş yapmıştı. Ancak çok az kişi Jon’daki değişimin farkındaydı. Jon, dış görünüşü, müzikal fikri ve sözleriyle tamamen değişmişti. İşte Reinkaos, Jon’un hapishanede kaldığı yıllar içerisinde elinden düşürmediği rivayet edilen Liber Azerate isimli kitaptan süzdükleriyle yazılmış bir albüm. Gitar kullanımı, sözler, melodikler riffler, beklenmedik davul partisyonları ve vokalleriyle muhtemelen Jon’un o güne kadar yaptığı ve yapıp yapabileceğini düşündüğü en iyi albümdü. Hala da öyle.

Jon, The End Record isimli firmasını kurup 2006 yılında Reinkaos’u yayımladı. Bu albüm, The Temple Of Black Light tarikatının (aslında grup diyecektim ama müzik grubu gibi algılanmasın diye bu sözcüğü seçtim) öğretilerini içeren, kısa süre önce hapisten çıkan bir müzisyenin her şeyi geride bırakıp, Dünya’ya çok daha güçlü bir şekilde “Yeniden merhaba” demesinin en iyi yoluydu. Ya da biz öyle düşünmüştük. Reinkaos kültü devam etseydi peşinden gelecek albümler nasıl olurdu bilemiyoruz. Zira grubun bundan başka bir albüm yayımlama şansı yok. Neden? Çünkü grubun beyni Jon Nödtveidt, albümün yayımlanmasından birkaç ay sonra intihar etti. Dolayısıyla grup bitti. İşte bu albümü böylesine efsane yapan şeylerden birisi de budur. Jon’un ölümünden sonra grup arkadaşları tarafından yayımlanan son mesajı yazının sonunda okuyacak belki de ürpereceksin sevgili okur.

She is the initiator of dark dreams – Bringer of Luciferian light
She is Satan’s mistress, a reflection of the Black Sun
A Queen of the sinister moon – She’s our dark mother divine
(dark mother divine)

Nehri’ye, albümü Türkiye’de bulmanın imkansız olduğunu söyledim. Kendine has Ankaralı tavrıyla “Ne diyo la bu?” dedi. Sonra “Abi discogs.com’a bak” dedi. Ben bu siteyi biliyordum. Bir süre önce üye olmuştum. Ancak buradan alışveriş yapmak hiç aklıma gelmemişti. Buradan arayınca Türkiye’de Reinkaos’un Limited Picture Disk’ini satan birileri olduğunu gördüm! Satıcının sattığı diğer ürünlere de bakınca aynı albümün CD olarak da satıldığını fark ettim. Şu işe bak, birkaç gün önce neredeyse kasetini bile bulmaya razı olduğum albümü hem picture disk hem de CD olarak bulmuştum! Satıcıya hemen mesaj attım. Satış işlemlerini discogs dışındaki bir mecradan yürütebilir miyiz diye. Satıcı sağ olsun birkaç saat içerisinde iletişim bilgilerini verdi ve işte nihayet her şey tamamdı!

Plak, çok şık bir gatefold (açıl kapak) olarak geliyor. İç kapaklardan birinde picture disk’i görmemizi sağlayan bir pencere var. Picture disk’in bir yüzünde Liber Azerate’den alınmış “Sigil Black Flame” nişanı ve bir birine sarılmış iki yılan yer alıyor. Diğer yüzde ise Black Dragon’un bir tasviri var. Aynı görseller CD’de de sırasıyla Beyond The Horizon ve Black Dragon şarkılarına karşılık kullanılmış.

rein02

rein03

Gatefold’un bir cebinde picture disk varken diğer cepte de tüm şarkı sözleri, albümün prodüksiyon notları ve diğer bilgilerini içeren tek parça katlanır bir kartonet çıkıyor. Malzemeden kesinlikle kaçmamışlar. Bir limited edition’a yaraşır nitelikte. Albümün prodüksiyonu Dissection ve Nightmare Industries tarafından yapılmış. Tüm albümdeki sözler ve müzikler “hapishane duvarlarının ardında” Jon Nödtveidt ve Frater Nemidial tarafından yazılmış. Bunu albümün içerisinde yer alan “written behind prison walls” ifadesinden anlıyoruz. Şarkılarda geçen “batıl deyişler”in tamamı, Liber Azerate isimli kitap (bu kitabın yazarı da zaten Frater Nemidial) ile Misanthropic Luciferian Order‘ın öğretilerinden alınmış.

rein04

Albümde 11 parça bulunuyor. Her biri hit. Her biri albümün en iyi şarkısı olabilecek nitelikte. Parça listesi şu şekilde:

1. Nexion 218 (1:32)
2. Beyond the Horizon (5:20)
3. Starless Aeon (3:59)
4. Black Dragon (4:48)
5. Dark Mother Divine (5:44)
6. Xeper-i-Set (3:09)
7. Chaosophia (0:41)
8. God of Forbidden Light (3:42)
9. Reinkaos (instrumental)(4:43)
10. Internal Fire (3:20)
11. Maha Kali (6:04)

rein05

Bu yazıyı yazarken en çok Starless Aeon ve Maha Kali’yi dinledim. Albümün tek bayan vokalli şarkısı Maha Kali. Bayan vokaller NYX218 isimli kişiye ait. Ancak bu kadının kim olduğunu bir türlü bulamadım. Burada 218 şifreli bir sayı. Kartonetlerde en ufak bir bilgi dahi yer almıyor. Ya da ben anlayamadım. Albümden klip çekilen tek parça Starless Aeon. İntihar etmeden keşke Black Dragon ya da Maha Kali’ye de klip çekseymiş. Maha Kali haricinde, diğer parçaların doğru düzgün kaydedilmiş live videoları da ne yazık ki mevcut değil.

Albümü kaydeden kadro da şu şekilde: Jon Nödtveidt − vokal gitar, Set Teitan − gitar ve back vokal, Tomas Asklund − davul, Brice Leclercq – bass (grup üyesi değil).

temp-statement1

Jon Nödtveidt was a man who lived his life according to his convictions and True Will. A couple of days ago he chose to end his life by his own hands. As a true Satanist he led his life in the way he wanted and ended it when he felt that he had fulfilled his self-created destiny. Not everyone will have understanding or acceptance for his personal path in this life and beyond, but all must respect his choice. (Türkçesi: Jon Nödtveidt hayatını inançları ve “True Will (mistik bir inanış)” doğrultusunda yaşadı. Birkaç gün önce, hayatına kendi elleriyle son vermeyi seçti. Gerçek bir satanist olarak, hayatına istediği gibi yön verdi ve kendi yarattığı kaderinin sonuna geldiğini hissedince de son verdi. Hayatı boyunca izlediği yolu herkes anlamayacak ya da kabul etmeyecektir ancak herkes onun seçimine saygı duymalıdır.)

Özetle sevgili okur, ilk dinlemeye başladığım günden beri peşinden koştuğum bu albüm nihayet arşivimdeki en değerli plaklardan birisi olarak plak rafımda yerini aldı. Yetmedi, albümün CD’si de CD rafında kuzu kuzu yatıyor. Bu yılın son güzellikleri olmak kolay değil. Şu aşağıdaki de albümleri aldığım gün sevinçten Instagram’a yüklediğim Maha Kali videosu.

Maha Kali. #dissection #mahakali #reinkaos #vinyl #metalvinyl #picturedisk #deathmetal

A post shared by Mesut Proofhead Çiftçi (@proofhead) on

Aşağıdaki fotoğraflar da albümün CD versiyonuna aittir. Karışmasın diye en alta ekliyorum. Her birine tıklayarak büyütebilirsin.

Bir Cevap Yazın

