Tag Archives: nokia

Freestyler – 20 Yıl Sonra Yeniden

freestyler006

2001 ya da 2002 yıllarında ilk defa adını duymuştum Bomfunk MC’s grubunun. NOKIA‘dan sonra Finlandiya‘dan çıkan en ünlü şey oluvermişlerdi bir anda. Türkiye’de bile o dönemlerde bizim gibi ergen olanlar ve daha büyük abilerimiz Freestyler dinlerdi. Şimdi nerelerdedir bilmiyorum, Onur isminde bir arkadaşım vardı. O öğretmişti bana. Bomfunk MC’s grubunu ilk defa ondan duymuştum. Freestyler’ı dinler dinlemez de vurulmuştum. Hayatımda bu kadar yüksek enerjili bir parça daha dinlememiştim. Nereden nasıl riplenmişti bilmiyorum, bilgisayarımdaki 1999 tarihli In Stereo albümünde parçaların isimleri hep “Track 1, Track 2” şeklindeydi. O zamanlar albüm ripleyenler sırf gıcıklığına parça isimlerini yazmazlardı. Okumaya devam et

Youtube’daki O Yılan

Gamze‘nin keşfidir!

Gün geçmiyor ki yaşadığımız Dünya’da yeni bir ilginçlik ortaya çıkmasın. Gün geçmiyor ki her gün gözümüzün önünden geçip giden binlerce şey, aniden bizi şaşırtsın. Aniden ağzından ateşler saçan ejderhalara dönüşmesin, parklarda kurtadam saldırılarına uğramayalım.

Geçen gün saat kaçtı hatırlamıyorum, Facebook‘tan bir mesaj geldi, Gamze atmıştı. Gözlerim yuvalarından fırladı! İnanıyorum ki bu “inanılması” güç keşif senin de gözlerini yuvalarından fırlatacak. Hani Youtube‘da video izlerken video yüklenir yüklenir tam ortalarda bir yerde bağlantı kopar ya da başka bir şey olur da birden video donar, bir yükleniyor döngüsü başlar dönmeye ekranda. Beklemeniz gerekir, saniyelerce ve hatta dakikalarca…

İşte bu bekleme vaktini çok daha verimli geçirebilmemiz için olacak, sevgili Youtube bir şey düşünmüş: Youtube üzerinde yılan oyunu oynamak! Şimdi Youtube’dan bir video açın. Muhtemelen video açan 10 kişiden en az 5 tanesinin videosu açılırken donacak, ya da bir yerde yüklenmeye başlayacak falan ve şu ekranı göreceksiniz:

Burada mavi ve kırmızı yuvarlaklar içerisinde o yükleniyor döngüsünü görüyorsunuz

İşte bu ekranı gördüğünüz anda yukarı ok tuşuna bastığınızda Nokia telefonlardan alışkın olduğumuz o Yılan oyunu başlıyor. Ekranda yılanın yutacağı lokmalar da yanıp sönmeye başlıyor. Orijinal oyunda olduğu gibi bunda da duvarlara çarpınca yılan ölüyor.

Kırmızı ok yılanın yutacağı yemi, kırmızı yuvarlak da yılanın kendisini gösteriyor

Bu inanılması güç yeniliği Youtube’a ekleyen, ne zaman eklemiştir en ufak bir bilgim yok, her kimse çok teşekkür ediyorum. Ve aslında hepimiz Gamze’ye teşekkür etmeliyiz, bu inanılması güç detayı keşfedip bizimle paylaştığı için. Bazen keşke diyorum, keşke ben daha önce keşfetseydim diye…

Telefon Aldım

Uzun süredir kullandığım Nokia 6600 cep telefonum benim insanlık dışı kullanımıma dayanamayıp sonunda yandı 🙂 Makinenin entegre adı verilen işlemcisini çökertmişim. Eskişehir’de yapabilen çıkmadı. İzmir’e de gönderdim dayıma. Cevap aynı 🙂 Yani eğer olurda eski bir 6600 cihazı bulunursa ve ondan sökülen entegre büyük bir başarıyla benimkine nakledilirse benim telefon çalışırmış, o zaman da fiyat 50 YTL olurmuş. Bedne dedim başlarım lan böyle işe. Dayımı aradım ve 6600 ın cesedini yollamasını söyledim. Babama da bana ucuz, kullanışlı bir Nokia telefon al dedim. Oda sağolsun gitmiş, bu ara Nokia’nın en tutulan modeli 1200‘ ı almış getirmiş. Telefon gerçekten mükemme 🙂 Siyah-Beyaz grafik ekran, mesaj yazıyor, arıyor, telefon hafızası var, besteleyici, kronometre, gönderdiğin mesajı kaydetme falan tam gerekli şeyleri koymuş Ali Osman Nokia 🙂 Cihazın tepesinde cidden süper ışık veren bir feneri var. Telefon Siyah-Gri renkte. Alırken birde güzel bir kılıf hediye etmişler. KVK garantisiyle 65 YTL’ye almış babam. Bu telefonuma çok iyi bakıyorum lan. Sürekli kılıfında tutuyorum, ekranındaki plastiği bile çıkarmadım daha 🙂 Hayırlı olsun bana 🙂 Sizde ucuz ve kaliteli, işinizi görecek bir telefon arıyorsanız bence kesin alın derim. Bu arada şarj ünitesi yeni nesil ünitedir. Detaylı bilgi için buraya da bakabilirsiniz.