MP3 Çalar Aldım: Sony NWZ-B172 WALKMAN®

Emektar mp3 çalarım artık sebepsiz yere kapanmaya başlayınca yenilemenin vakti geldi diye düşündüm. Alper‘le beraber geçtiğimiz cumartesi günü Media Markt‘a gittik bir tane almak için.

Her zaman yaptığımız gibi, gitmeden önce oturup neyi neden ne kadara almak istiyoruz çalışması yaptım. Ne almak istiyoruz? Bir mp3 oynatıcı almak istiyoruz. Neden almak istiyoruz? Eski mp3 oynatıcımız bozuldu. Pili sıkıntı oluyordu. Görüntüsü estetikten yoksundu. Ses kalitesi olarak çok da verimli değildi. Ne kadara almak istiyoruz? Fiyat aralığımız 70 TL’ye kadar olmalı.

Ben mp4 çalarlara top yekün karşı olduğum için alacağım alette video oynatma özelliği aramadım. Aletin kapasite olarak 2 GB olması bana fazlasıyla yetiyor. 4 GB ve 8 GB’lık modellere fazladan para vermeye gerek yoktu. MP3 oynatıcı görünüş olarak aşırı janjanlı olmasa da, en azından estetik bir tasarıma sahip olmalı.

Marka takıntısı, elektronik aletler söz konusu olunca bende mevcuttur. Dolayısı ile alacağım cihaz için Philips, Creative ya da Sony markalarının piyasada iyi tutulan modellerini araştırdım.

175505Media Markt’ta mp3 çalarların olduğu reyonda gezerken şans eseri o günlerde Sony‘nin 2 GB’lık bir modelinde kampanya olduğunu, fiyatının 60 liraya düştüğünü öğrendik ve o modele baktık. Evet, tam olarak alacağım mp3 çalar işte buydu: NWZ-B172 2 GB WALKMAN® MP3 Çalar

Sadece mp3 çalan, şarjı uzun giden, çok kısa sürede şarj olan ve işe yarar ekstra özellikleri olan, ucuz ve estetik görünen bir mp3 çalar arayan herkes bu paragraftan sonra yazıyı dikkatle okusun.

Şarj meselesi belki de WALKMAN®‘nin en büyük artısı. Esasen ben pilli mp3 çalarları hep daha iyi bir seçenek olara görmüşümdür. Öyle ya, pilin yolda biterse bakkaldan bir pil alıp yoluna devam edebilirsin. Ama şarjlı mp3 çalarda öyle bir avantajın olmuyor. Ancak Sony, hızlı şarj ve uzun pil ömrü geliştirmeleriyle bu sorunu çözmüş. WALKMAN®, sadece 3 dakikalık şarjla tam 90 dakikalık bir çalma süresi sağlıyor. Tam şarj durumunda (ki bu da 70 dakika sürüyor) ise 18 saate kadar çalma süresi sağlıyor(muş). Henüz şarj süresini test etmedim. Ama Bilecik‘ten dinlemeye başlayıp önce Eskişehir otogara (yaklaşık 1 saat 15 dakika) ve otogardan da eve (yaklaşık 1 saat) geldim. Aletin pil seviyesi değişmedi!

WALKMAN®’in çalabildiği dosya formatları .mp3 ve .wma. Bu dosyaları bit rate kısıtlaması olmadan oynatabiliyor. Cihazda normal çalma olayının yanında playlist tanıma olayı da var. Bu sayede farklı klasörlerde olsalar bile bir playlist oluşturarak kendi istediğiniz sırada dinleyebiliyorsunuz şarkılarınızı. Media Player ile senkronize edebiliyorsunuz hatta. Çalma modları, Normal / Tümünü Tekrarla / 1 Şarkı Tekrar / Tümünü Karışık Tekrarla şeklinde.

WALKMAN®’le birlikte bir de kulaklık hediye ediyorlar. Çok iyi bir şey değil muhtemelen ama onun da markası tabiki Sony. Dediğim gibi ben denemedim o kulaklığı. Kendi Philips marka çengel kulaklıklarımla daha mutluyum.

43-02361ii

 

WALKMAN®’de bir Güçlü Bas Modu var. Özellikle metal müzik dinleyenler şarkılarda davulların twin pedallı kısımlarından daha çok keyif alacaktırlar. Hemen belirtmekte fayda var, Güçlü Bas Modundayken ekolayzırı ayrıca kullanamıyorsunuz, hata veriyor. Aynı şekilde bir de ZAPPIN modu var. Bu mod çok ilginç bir özellik olarak yer almış. Şöyle ki klasör içerisinde şarkıların hepsinden rastgele, belirli uzunluklarda kısımlar çalıyor. Lan ne yapıyor nasıl yapıyor, hep de şarkıların en gaz, en müthiş yerlerini denk getiriyor namussuz! Bu sayede hangi şarkı nasıldı diye bir özet geçebiliyor size. Bu tam da benim aradığım bir özellik!

WALKMAN®’de müziğin ritmine göre yanıp sönen mavi renkte bir LED var. Parça değiştirme tekerleğinin tam ortasında yer alıyor. Ben alır almaz kapattım o özelliğini. Ama isterseniz kullanabilirsiniz. Karanlıkta on numara oluyor. Kutu içerisinde bir de klips çıkıyor, ki bu sayede mp3 çaları oranıza buranıza mandallayabiliyorsunuz.

Menü gayet derli toplu, aradığınızı kolayca buluyorsunuz. Ekranı biraz küçük, 3 satırlık bir ekran. Cihazı, USB ile bilgisayara bağladığınızda HOLD pozisyonunda olmamasına dikkat edin. WALKMAN®, Windows tarafından taşınabilir müzik aygıtı olarak tanınıyor. Bilgisayarım altında USB disk olarak değil de, müzik çalar olarak görünüyor simgeyle falan.

Ses kaydetme özelliği müthiş! Üstelik kayıt kalitesini de belirleyebiliyorsunuz. Boyut olarak ortalama bir erkek orta parmağı uzunluk ve kalınlığında 🙂 USB girişi, ki bence bu bir eksi, kapaklı tip soket USB. Aman diyim bu kapağı kaybetmeyin. Çünkü o dakikadan sonra cihazın tüm estetiği kaybolur. Estetik demişken, WALKMAN®’de 5 farklı renk seçeneği de var. Ben gittim tabi en güzeli olan siyah rengini aldım 😀

Sonuç olarak 60 TL’ye alınabilecek, minimalist ve estetik bir cihaz bu.

Bu linkte SONY’nin resmi sitesinden ürünün sayfası yer alıyor.

Bu linkte Donanimhaber.com’da açılmış ilgili başlığa göz atabilirsiniz, cihazla ilgili tecrübeleri okuyabilirsiniz.

6 responses to “MP3 Çalar Aldım: Sony NWZ-B172 WALKMAN®

  1. Mavisevengirl

    Ben de bugün aldım gerçekten çok güzel ve kullanışlı şahsen mavi renklisine bayılıyorum.. Bass özelliği de çok hoşuma gitti. Bi tane mp4üm vardı ve artık şarj olmuyo buyüzdenbunu almaya karar vermiştim ve iyiki de almışım

    Beğen

  2. Halil Ceylan

    vay arkadaş aynı zamanlarda aynı model aynı renk mp3 çalar almışız, ben de memnunum baya başgan.

    Beğen

  3. banada iki tane hediye geldi sıfır kutusundaa fakat fm radyosu olmadığı için hiç memnun değilim yükleme şansım varmı acabaa??

    Beğen

  4. bilek metalci

    ben de de bu mp 3 ten var ama kapağını kaybettim ve korkunç bişey bu, kapakları satılıyo mudur acaba biyerlerde?

    Beğen

  5. abuzamzam

    bendede kırmızısı var süper bişey

    Beğen

  6. 2013 yılında aldım 5 yıl boyunca çalışırken yogun şekilde kullandım, sonra arada bir kullanmaya başladım ,, 15 Ekim 2023 günü bunun pili ölmüştür bir şarj edeyim müzik dinleyeyim diye şarza bağladım gece şarda kaldı, 16 Ekim günü sabahta gece yarısına kadar dinledim, 17 Ekim bugün yine dinliyorum, batarya kendini yenilemiş ilk günkü hizmeti kesintisiz veriyor 11 yıl oldu alalı halâ yeni var ol sony

    Beğen

Yorum bırakın